Nem azonnal, hanem fokozatosan drágulnak az alaptermékek az élelmiszerláncoknál, ahol mától megszűnt a kötelező hatósági árszabályozás. Az Economx körülnézett néhány üzletben, hogy mire számíthatnak a vevők és mit szólnak ahhoz, hogy újra szabad vásár lett az akciózás. Helyszíni riportunk.
Szerző(k): Thurzó KatalinA hét elején ismét üzemanyag-drágulásról szóltak a hírek, aminek az adott külön piakntériát, hogy Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter egyeztetésre hívta a MOL-t és a Magyar Ásványolaj Szövetséget (MÁSZ) az ismételt áremelkedés miatt. Az Economxnak nyilatkozó energiapolitikai szakértő szerint a kormányzat akár most is alkalmazhatja a legkeményebb eszközét.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA tavalyi szinthez képest az étkezési búza és a liszt ára is bezuhant, ugyanakkor már márciusban már megindult az áremelkedés. A Pékszövetség szerint az árak várhatóan nem csökkennek, de sok múlik a „kenyérgyárakon" is.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaMég ha nem is feltétlenül tükrözik a valós beszerzési költségeket.
Szerző(k): T. E.Átalakította működését és Svájcba menekítette magyarországi vagyona egy részét az osztrák tulajdonú Spar üzletlánc, amely azt állítja: így védekeznek az ellen, hogy Orbán Viktor oligarchái megszerezzék a magyar piacon második legerősebb élelmiszerkereskedelmi céget.
Szerző(k): Thurzó KatalinA Holtankoljak.hu tulajdonosa szerint nem kell felülni minden héten a kattintást generáló, üzemanyagárakról szóló cikkeknek, ilyen áraknál heti 5 forintos ingadozás teljesen normális. Bujdos Eszter szerint minden idők legrosszabb év eleji fogyasztását produkálta 2024-ben a hazai lakosság, ami nem csak annak köszönhető, hogy még mindig fájóak az árak, hanem hogy keressük az alternatív közlekedési megoldásokat is.
Szerző(k): Kreivich OrsolyaAktivizálták magukat a fogyasztóvédők az uniós polgárok pénztárcája érdekében: a németeknél az indokolatlanul magas élelmiszerdrágulás visszaszorítására javasolnak konkrét állami lépéseket. Ahogy Magyarországon, úgy a németeknél is kritikus ezzel kapcsolatban a kiskereskedelmi szektor. Lapszemlénk.
Szerző(k): Thurzó KatalinA kormány által tavaly decemberben kivezetett hatósági áras üzemanyaggal nem az alapgondolat, sokkal inkább a gyakorlati megvalósítás volt a probléma - erről beszélt a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára az economx.hu legújabb podcasztjában. Grád Ottó szerint hiba volt ragaszkodni a 480 forintos hatósági árhoz, amikor az több száz forinttal elszakadt a piaci valóságtól, hiszen ezzel az üzemanyag import gyakorlatilag kivitelezhetetlenné vált. Ez nem pusztán az ellátás bizonytalanságához vezetett, de évtizede működtetett vállalkozások mentek tönkre, váltak fizetésképtelenné, vagy kerültek kilátástalan helyzetbe. Bár a nagy kúthálózatoknak kellett q legmélyebben a zsebünkbe nyúlni, mégis a fő károsultak a családi vállalkozásban működő töltőállomások tulajdonosai voltak.
Szerző(k): Gáll CsongorA kézi vezérlés üzemanyaghiányhoz vezethet, aztán jöhet az armageddon - mondja a lengyel közgazdász.
Szerző(k): Hegedűs Szabolcs