Nem nyugszanak a kedélyek a recesszióba vergődő németországi iparban, ahol ősztől újabb területeken szünetelhet a termelés több millió munkavállaló kilátásba helyezett sztrájkja miatt. A kikötőkben már áll a munka, emiatt az Eb idején akadozhat az áruellátás.
Szerző(k): Thurzó KatalinOlyan áremeléssel szembesült Hungrail Magyar Vasúti Egyesület, ami évtizedek óta nem fordult elő. Attól tartanak, hogy fel fog gyorsulni a belföldi vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése, és további forgalom helyeződik át a közútra.
Szerző(k): K. R.Bár a Budapest Airport csaknem 15 milliós utasforgalma 2030-ra elérheti a 20 millió főt, a logisztikai szakértő szerint Ferihegy megvásárlásával az áruforgalmi kiszolgálásban ennél lényegesen nagyobb potenciál van. A cargo-üzletágban ugyanis a tavalyi 200 ezer tonnás rekorderedmény célzott beruházásokkal milliós nagyságrendig fejleszthető. Kulcsszerepet kaphat a kínai kapcsolat: Budapest lehet a légihíd a Távol-Kelet felé.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsAz Európai Bizottság egy új javaslattal előnyben részesítené az elektromos tehergépjárműveket a jövőben. A tervezett irányelvről az Európai Parlament is elfogadta álláspontját. Szakértői vélemények szerint azonban az új szabályok bevezetése az eredeti célhoz képest éppen ellentétes hatást váltana ki, a tehergépjárművek tömegnövekedésének ugyanis beláthatatlan következményei lehetnek az európai közúthálózatra nézve.
Szerző(k): EconomxA Shein és a Temu gyors térnyerése miatt felborult a globális légifuvarozási ágazat is, mivel egyre kiélezettebb a verseny a korlátozott számú helyekért.
Szerző(k): Zádori BenceA többi ágazathoz hasonlóan a szállítmányozás területén is jelentős volt a visszaesés 2023-ban, de idén lehet ok az optimizmusra.
Szerző(k): EconomxA Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára szerint az ukrán áruszállítók uniós piacon való megjelenése legyőzhetetlen konkurenciát jelent számukra.
Szerző(k): Horváth TiborA helyzet annyira súlyos, hogy novembertől februárig szigorú kvótákat szabtak ki, ami felboríthatja a világkereskedelmet. A kizárt hajók kénytelenek megváltoztatni útjukat a Szuezi-csatorna felé, ami horribilis szállítási költségekhez vezet.
Szerző(k): EconomxNagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a napokban arra figyelmeztetett, hogy a hazai fuvarozók nemcsak a nemzetközi piacokon, de magyar piacon is folyamatosan veszítenek súlyukból. A kormány és az ágazat közösen változtatna, korlátoznák a szállítási láncon belül az alvállalkozók számát, minimális szolgáltatási díjat határoznának meg és fejlesztenék a határátkelő pontokat. Az Economx körbenézett az utakon.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba