Jelentősen hozzájárul a fogyasztói árak tartós csökkenéséhez a Lidl. A diszkontláncnál január óta félezer termék ára csökkent tartósan. Az alacsonyabb árakat júniustól tovább hűtik a 20-50 százalékos akciók, de a spórolás itt sem áll meg: a Lidl Plus programban elérhető kuponok és a számla végösszegéből nyújtott kedvezmény sem vész el.
Szerző(k): EconomxA Gazdasági Versenyhivatal (GVH) alapos gyanúja szerint a lengyel Maspex-csoport magyarországi üdítőgyártó leányvállalata valószínűleg több viszonteladó partnerével, így nagy élelmiszerláncokkal - többek között az Aldival, a CBA-val, egyes COOP partnerekkel és a Tescóval - együttműködve rögzítette egyes termékeinek minimális fogyasztói árait - közölte a GVH.
Szerző(k): EconomxA kötelező 10 százaléknál jóval nagyobb kedvezménnyel, 30 százalékos akcióval könnyíti a bevásárlást.
Szerző(k): EconomxA Tej Terméktanács adatai szerint az Európai Unióban már hónapok óta csökken a vaj, a tejszín és a sajtok ára. A decemberi felvásárlási, 222 forintos átlagos tejár hamarosan akár 180 forintos is lehet. Erre alapozva beszélnek 20 százalékos árcsökkenésről. Ezzel összefüggésben a vaj, a tejszín és a sajtok ára is csökken az unióban.
Szerző(k): Horváth TiborA NAPI Gazdaság által összeállított fogyasztói kosár alapján továbbra is az Auchan árszínvonala a legalacsonyabb a három nagy hipermarketlánc közül. A Tesco azonban már szorosan a francia konkurens sarkában van: a csaknem hatezer forint értékű kosár értéke tavaly a két hipermarketben 300 forinttal tért el, idén viszont már csak 150-nel. A különbség csökkenésének oka az áremelkedés eltérése volt: az Auchannál 12, a Tescónál 8 százalékot tett ki az átlagos drágulás. A legnagyobb árváltozást a Cora hipermarketjében tapasztaltuk, ott a tavaly kiválasztott és idén is vizsgált termékek ára 21 százalékkal ment fel. Cikkünk a mai NAPI Gazdaságban.
Szerző(k): NAPI