élelmiszer

07.
03.
17:42
Rövidítés: már csak fél 11-ig van reggeli menü a McDonald'sban

Rövidítés: már csak fél 11-ig van reggeli menü a McDonald'sban

Dél helyett már csak 10:30-ig szolgálnak fel reggeli menüt az ausztráliai McDonald'sokban.

Szerző(k): Economx
07.
03.
06:48
A génmódosítás hívei most örülhetnek: Európa engedékeny

A génmódosítás hívei most örülhetnek: Európa engedékeny

Az Európai Unió engedélyezi a génmódosított kukorica élelmiszerként és takarmányként való felhasználását.

Szerző(k): K. G.
07.
01.
13:41
Vége a kötelező akciózásnak: aggódó vásárlók, ingadozó árak

Vége a kötelező akciózásnak: aggódó vásárlók, ingadozó árak

Nem azonnal, hanem fokozatosan drágulnak az alaptermékek az élelmiszerláncoknál, ahol mától megszűnt a kötelező hatósági árszabályozás. Az Economx körülnézett néhány üzletben, hogy mire számíthatnak a vevők és mit szólnak ahhoz, hogy újra szabad vásár lett az akciózás. Helyszíni riportunk.

Szerző(k): Thurzó Katalin
06.
27.
10:12
A cigisdobozokéhoz hasonló feliratok jöhetnek az élelmiszerek csomagolására

A cigisdobozokéhoz hasonló feliratok jöhetnek az élelmiszerek csomagolására

Az ultrafeldogozott élelmiszerek magas kockázatot jelentenek az egészsésgünkre, amellett, hogy sokszor elenyésző a tápértékük. Egyes szakértők a dohánytermékenél alkalmazott, figyelemfelkeltő üzenetekkel és az ilyen típusú ételek reklámozásának betiltásával érnének el javulást.

Szerző(k): Kiffer Anna
06.
26.
09:43
Nem kirívóan drága az élet Magyarországon: olyan mondja, aki ért hozzá

Nem kirívóan drága az élet Magyarországon: olyan mondja, aki ért hozzá

A hazai gazdasági folyamatokból pedig az következik, hogy növekedés egyik fő támasza a lakossági fogyasztás újbóli megerősödése lesz.

Szerző(k): T. E.
06.
25.
16:47
Újraéledhet a hazai kiskereskedelem? Ezek a fizetési megoldások megdobhatják a vásárlások végösszegét

Újraéledhet a hazai kiskereskedelem? Ezek a fizetési megoldások megdobhatják a vásárlások végösszegét

A hazai kiskereskedelem nehéz időszakon van túl, a 2022-es csúcs óta folyamatos a forgalomcsökkenés. A rossz inflációs adatok tovább súlyosbították a helyzetet, mivel az árak emelkedésére a lakosság a fogyasztás visszafogásával reagált. Az idei évben jöhet a fordulat, a gazdasági növekedés egyik húzóereje lehet a kiskereskedelem. Az új elektronikus fizetési megoldások szintén növelhetik a vásárlásaink végösszegét. 2,5 millió bankkártya van mobiltárcába regisztrálva, ez azt jelenti, hogy minden negyedik bankkártya a telefonunkban lapul.

Szerző(k): Horváth Balázs
06.
23.
08:34
Olcsóbb tojást és húst venne? Van egy jó hírünk

Olcsóbb tojást és húst venne? Van egy jó hírünk

Csökkentek a tojás- és húsárak tavalyhoz képest. A június eleji adatok szerint csökkent a tojás csomagolóhelyi ára, valamint a vágósertés és a vágócsirke termelői ára 2023 azonos időszakához képest.

Szerző(k): H. A.
06.
21.
08:12
Van pénz! Ennyivel többet költöttünk

Van pénz! Ennyivel többet költöttünk

Megugrott a SZÉP-kártyás fizetések száma a 2023-as év végén. Ennek oka a bolti vásárlás lehetősége és a béren kívüli juttatások megemelése lehetett.

Szerző(k): Horváth Balázs
06.
15.
06:12
Gólt lőhet a magyar kereskedelem: fellendíti a fogyasztást az Európa-bajnokság

Gólt lőhet a magyar kereskedelem: fellendíti a fogyasztást az Európa-bajnokság

Futball-lázban égnek a magyarok: a pénteken indult németországi Európa-bajnokság hatására a hazai kiskereskedelemben és a szolgáltatásokban is meglódult a költekezési kedv – mondta az Economxnak Vámos György. A közgazdász rámutatott: idén a nemzetközi sportesemények is hozzájárulnak, hogy tartósan nő a lakossági fogyasztás.

Szerző(k): Thurzó Katalin
06.
11.
20:03
Így lett a magyar kávézóból nemzetközileg ismert élelmiszermárka

Így lett a magyar kávézóból nemzetközileg ismert élelmiszermárka

Új stratégiával alkalmazkodik a megváltozott fogyasztói igényekhez a Café Frei. Egyre népszerűbb az otthoni kávézás, különösen a 25 év alattiak körében, nekik is kínálnak megoldást. A vállalat 2023-ban kétszer akkora kiskereskedelmi forgalmat ért el, mint egy évvel korábban, a kávéházi forgalom ezzel szemben mindössze 33 százalékkal nőtt. Nemzetközi terjeszkedésük is dinamikus, számos új franchise szerződést kötöttek, és a termékeiket egy diszkontáruház közreműködésével külföldi piacokra is eljuttatják.

Szerző(k): Horváth Balázs