Összesen 8,6 százalékkal bővült az új autók magyarországi piaca az idén az első háromnegyed évben a tavalyi évhez képest – derül ki a Datahouse autópiaci adatszolgáltató adataiból.
Szerző(k): Z. B.Valósággal összezuhantak augusztusban az újautó eladások Európában, drámai a helyzet az elektromos autók piacán: ott 44 százalékos a visszaesés.
Szerző(k): S. V.Még júliusban éves szinten 2,2 százalékkal nőtt a Magyarországon forgalomba helyezett új személygépkocsik száma, a magánszektor vásárlásai 25 százalékkal csökkentek.
Szerző(k): Gulyas ÁbelGyengén sikerült a július, csupán 2 százalékkal több új kocsi talált gazdára az egy évvel korábbihoz képest.
Szerző(k): T. E.Akár családosokról, akár egyedülállókról van szó, a drágulások miatt nem túl olajozott az újautó-piac.
Szerző(k): Zádori BenceMég mindig ugyanazok a márkák vannak a top húsz között, de a sorrendben van némi változás.
Szerző(k): Zádori BenceAkár már 2024 vége előtt több lehet az elektromos autó Norvégiában, mint benzines. A skandináv ország 2025-ig az első olyan ország lehet, amely véget vet az új benzin- és dízelautók értékesítésének.
Szerző(k): Vermes ÁdámFebruárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.
Szerző(k): L. K.A feldolgozóiparban egyedülálló módon tudott növekedni a recessziós gazdasági időszakban az autóipar Magyarországon. Az új autók eladását a nyílt végű lízingelés bár megdobhatja, a számok lényegesen elmaradnak az uniós átlagtól. Több mint 1 millió autóval kéne többnek futnia a hazai utakon ahhoz, hogy elérjük az EU-s középmezőnyt.
Szerző(k): Horváth Balázs