Akár már 2024 vége előtt több lehet az elektromos autó Norvégiában, mint benzines. A skandináv ország 2025-ig az első olyan ország lehet, amely véget vet az új benzin- és dízelautók értékesítésének.
Szerző(k): Vermes ÁdámFebruárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.
Szerző(k): L. K.A feldolgozóiparban egyedülálló módon tudott növekedni a recessziós gazdasági időszakban az autóipar Magyarországon. Az új autók eladását a nyílt végű lízingelés bár megdobhatja, a számok lényegesen elmaradnak az uniós átlagtól. Több mint 1 millió autóval kéne többnek futnia a hazai utakon ahhoz, hogy elérjük az EU-s középmezőnyt.
Szerző(k): Horváth BalázsA 2022-es csökkenés után idén év elején újra pluszba kerültek az újautó-eladások.
Szerző(k): Vermes ÁdámA magyar személyautók korban átlagosan 15,8 évnél tartottak 2023 végén, ami csúcsot jelent a 2000 óta vezetett statisztikában.
Szerző(k): Vermes ÁdámA Lada élt, él és élni fog.
Szerző(k): T. E.A magyarok leginkább a Toyotát és a Suzukit szeretik, ez a két márka adja az újautó-eladások harmadát.
Szerző(k): EconomxBelgiumban, Horvátországban és Bulgáriában 30 százalék feletti volt az éves növekedés, Magyarországon 3,7 százalékkal bezuhant a kereslet.
Szerző(k): Economx