Mint közölték, a 2-es metró Siemens gyártmányú vonatbefolyásoló rendszerének hibáját szombat éjszaka javították.
„Korábban egy kommunikációs hiba lépett fel az egyes rendszerelemek között, amelynek javítását üzemszünetben tudtuk elvégezni. A hibajavításban a Siemens munkatársai is segítséget nyújtottak, hiszen a gyártóval a szakmai együttműködésünk megfelelő" – mutattak rá szerkesztőségünkhöz elküldött közleményükben a BKV-nál.
A VEKE állításával ellentétben a biztosítóberendezés nem „szállt el”, hiba nélkül működik és működött szombaton is.
Az utasforgalom-lebonyolításnak biztonsági kockázata a hiba mellett sem volt, azonban késések előfordulhattak. Az alkalmazott üzemmód minden biztonsági, szabályozottsági előírásnak, szempontnak teljes mértékben megfelelt, és természetesen nem lépésben közlekedtette a vonatokat, írták.
A VEKE tegnap azt posztolta a Facebookon, hogy csiga lett a 2-es, lépésben halad a metró, mert – mint fogalmaztak – „elszállt a méregdrága Siemens gyártmányú biztosítóberendezés, sőt, az Örs vezér terétől a Blaha Lujza térig még az ún. redundáns (tartalék második) rendszer is leállt. Ezért ún. állomástávolságú közlekedésre álltak át és kézi vezetéssel, rádiós irányítással. (…) A kézi vezetést segítendő a BKV berendelt minden elérhető menetirányítót." A VEKE arra külön felhívta a figyelmet, hogy veszélyhelyzettől azonban nem kellett tartani.