A mesterséges intelligencia az utóbbi években már az e-kereskedelem technológiai megoldásainak hívószava is. Felhasználói viselkedéselemzés, személyre szabott termékajánlók, prediktív készletbecslés, vagy dinamikus árazás – ezekre mind alkalmasak a különféle, mesterséges intelligenciát használó eszközök, melyeknek megjelenése turbulens növekedést indított el több szektor, így a digitális kereskedelem területén is. A Market Research előrejelzése szerint 2032-ig évi 22 százalékos növekedési ütemben fogják AI eszközök meghatározni a kereskedelmi bevételt.
„Az AI minőségi változást hoz a hiperperszonalizáció, ároptimalizáció, prediktív elemzés, logisztika, vizuális-, hangalapú- és szöveges keresésben, ügyfélszolgálat- és marketingautomatizálás területén, ugyanakkor új szolgáltatásokat is teremt” – hangsúlyozta az idei AI Summit kereskedelmi szekciójának nyitóelőadásában Deák András, a Libri-Bookline Zrt. Digitális Csatornák Igazgatója.
Könyvajánló chatbot: a legfelkészültebb kolléga
Az AI könyvajánló valós időben elemzi a vásárlók érdeklődési körét, preferenciáit és olvasási szokásait a chatbottal folytatott beszélgetés alapján. Ennek alapján egyedi, személyre szabott könyvajánlásokat tud nyújtani, amelyek sokkal inkább illeszkednek az egyén ízléséhez, mint egy általános termékajánló.
A vásárlási folyamat idejét is jelentősen lecsökkenti a megoldás, hiszen a hagyományos keresgetés, böngészés helyett a felhasználó gyors segítséget kap a számára legmegfelelőbb könyv kiválasztásához. A vásárlási döntéshozatal így néhány percre rövidülhet. A chatbot ráadásul olyan könyveket is ajánlhat, amelyekről a vásárló még csak nem is hallott, de érdekes lehet számára. Mindez jelentősen javítja a felhasználói élményt.
A közelmúltban bevezetett AI könyvajánló asszisztens a szakértők szerint nemcsak gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a vásárlási folyamatot, hanem személyre szabottabb, interaktívabb és információban gazdagabb élményt is nyújt, ami jelentős versenyelőnyt biztosíthat a Bookline.hu számára a könyvkereskedelmi piacon.
„A Bookline márka mindig is élen járt az új, innovatív megoldások bevezetésében, így nem véletlen, hogy az idei évünk egyik legfontosabb célkitűzése az volt, hogy megtaláljuk, hogyan tud a mesterséges intelligencia hozzájárulni a vásárlói élmény növeléséhez” – tette hozzá Deák András. A Bookline.hu regisztrált vásárlói már most kipróbálhatják az AI könyvajánló chatbotot a website-on, a felső keresősáv melletti ikonra kattintva.