Olyan vállalkozást szerettünk volna, amely még akkor is ellenáll a piaci összeomlásoknak, ha a turizmus összedől – mondta Yasuyuki Watanabe, a Hotel Nine Hours igazgatója a Bloombergnek. A vállalkozás természetesen pénzt kap e tevékenységéért sőt, nyereséget termel.
Az alvásvizsgálatok és a kapcsolódó egészségügyi problémák diagnosztizálása sokáig a kutatók és a kórházak hatáskörébe tartozott, de ez megváltozott az alváskövetőknek és a különböző kütyüknek köszönhetően, amelyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy otthon elemezzék a saját alvásukat. A kapszulaszállodák egy újabb megoldást nyújthatnak, jobb nyomon követést és eszközöket kínálva az egyének és a kutatók számára.
A jó alvás jobb életminőséget kínál, de keveset tudunk róla.
A Hotel Nine Hours ügyfelei közé tartozik a Tokiói Orvosi és Fogorvosi Egyetem és a Kobayashi Pharmaceutical Co. A múlt hónapban a kapszulahotel üzemeltetője az NTT Data Group Corp.- nel együttműködve új létesítményt nyitott, amelyekbe agyhullám- és test-érzékelőket építettek be.
Egyes vállalkozások ezzel termékeket tudnak tesztelni, például szemmaszkokat és italokat, mások megkérhetik a szállásadókat, hogy korlátozzák a vendégeiknél a koffeinmennyiséget, vagy aludjanak bizonyos órákban a kapszulákban. Cserébe visszatérítik a vendégeknek a tartózkodásuk teljes költségét.
A Hotel Nine Hours szerint a vendégek 10 százaléka kér kezelést a tartózkodása után, miután kézhez kapja az alvási adatait.
Míg jelenlegi adatgyűjtésében a japán felhasználók dominálnak, a vállalat nemzetközi terjeszkedést tervez, és 2030-ig 30 alvásfigyelő kapszulaszállodát kíván nyitni Európában és tízet Észak-Amerikában.
A Hotel Nine Hours gyakorlatilag az egészségügyi technológiai iparba szeretne betörni. Odáig akarnak fejlődni, hogy az emberek hajlandóak legyenek fizetni az alvási adatok gyűjtéséért.