Az érintett magyar kártyabirtokosok gyors jelzéseinek köszönhetően a téves tranzakciókról a bankszektor értesült, és közvetítő szereplőként azonnali intézkedéseket tett a helyzet kezelésére – írja közleményében a Magyar Bankszövetség (MBSZ). A bankok felvették a kapcsolatot az érintett szolgáltatóval, az Apple-lel. Mint írják, az eddigi információk alapján
az érintett tranzakciók kizárólag korábbi vagy jelenleg meglévő előfizetésekhez vagy vásárlásokhoz kapcsolódnak, téves technikai ismétlődéssel.
Fizikai terminálokon történő vásárlások vagy készpénzfelvételes tranzakciók nem érintettek – teszik hozzá.
Mindenki visszakapja a pénzét
Az Apple tájékoztatására hivatkozva a Bankszövetség azt is írja, hogy
„semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe”.
Az Apple visszajelzése alapján pedig „a technikai probléma miatt tévesen terhelésre került összegek visszatérítése az Apple által folyamatban van” az MBSZ tájékoztatása szerint.