A július elsejével elindult online árfigyelő rendszer a Gazdaságfejlesztési Minisztérium szerint jelentősen fokozza a piaci versenyt a kiskereskedelemben, így megakadályozza a túlárazást. Az átlagárak a közlemény szerint 6,9 százalékkal csökkentek 50 termékkategóriában, és mintegy 1,9 százalékos élelmiszerinfláció és 0,6 százalékpontos inflációcsökkentő hatása lehet.

A Minisztérium kiemeli, hogy új funkcióval is bővül a rendszer, többek között egy szabadon összeállítható bevásárlólistával. A tárca úgy véli, hogy ez a funkció az egyes üzletek árainak a korábbinál jobb átláthatóságával további versenyre ösztönözheti a kereskedelmi láncokat.

Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke korábban arról beszélt, hogy az árfigyelő látogatottsága július végére meghaladta a 700 ezret. A Pulzus Kutató augusztus eleji felmérése szerint azonban az emberek fele feleslegesnek tartja az árak összehasonlítását és nem menne át másik üzletbe megszerezni ugyanazt a terméket csak azért, mert olcsóbb. Ráadásul a válaszadók negyede az árfigyelő rendszer működéséről sem tud. A felmérés arra is rámutatott, hogy az árfigyelőt valóban óriási érdeklődés övezte, amikor elindult, egy hónappal később azonban már jóval kevesebben használták.

Kormányinfó: repültek a bírságok a szabálytalanul, vagy egyáltalán nem akciózó boltoknak

Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő a csütörtöki Kormányinfón arról beszélt, hogy összesen 722 üzletet vizsgáltak a kötelező akciózással kapcsolatosan, ebből 70 eset volt kifogásolható, legtöbbször az üzletek nem tüntették fel az árcsökkentést. 28 esetben nem volt elérhető akcióköteles termék az üzletegységben, pár esetben pedig az akciókat nem tartották be. A kiszabott bírság összértéke mintegy 25 millió forint volt eddig.
Bővebben--->