Emelkedett a nagy autógyártók járműeladása az Egyesült Államokban márciusban, többen kétszámjegyű növekedésről jelentettek az áprilisban bevezetni tervezett autóimport vámok előtt. Az autógyártók közel 1,6 millió járművet értékesítettek márciusban az Egyesült Államokban, ami 13,6 százalékos éves szintű növekedés, és az első negyedévben több mint 3,9 millió autót adtak el.
Gyakorlatilag az összes autógyártó arról jelentett, hogy erőteljesen nőtt az elektromos járműveinek az értékesítése.
A General Motors eladásai 17 százalékkal nőttek az első negyedévben az Egyesült Államokban, ezen belül
- a Chevrolet értékesítése 14 százalékkal bővült, ami a legjobb eredmény 2019 óta.
- A GMC eladásai 18 százalékkal nőttek, míg az elektromos járművek eladásai közel megháromszorozódtak.
A Ford Motor márciusi értékesítése 10 százalékkal nőtt,
- az F-150 pickupok és az elektromos járművek erőteljes eladásnövekedése ellensúlyozta a SUV-ok eladásainak csökkenését.
- A cég negyedéves eladása 1 százalékkal esett vissza, miután kevesebb járművet értékesített az autókölcsönző cégeknek és leállt két modell gyártása.
- A Ford teljesen elektromos és hibrid járműveinek értékesítése nőtt, arányuk a teljes értékesítésen belül mintegy 15 százalék volt az első negyedévben.
A Toyota Motor North America amerikai eladásai 7,7 százalékkal nőttek márciusban.
Az elektromos járművek értékesítése 44,1 százalékkal megugrott márciusban, és az ilyen autók a havi összeladás közel felét tették ki. Az első negyedévben a Toyota Motor North America összértékesítése 0,9 százalékkal nőtt.
Az amerikai Honda értékesítése 13,2 százalékkal nőtt márciusban, különösen a cég könnyű teherautóinak az értékesítése emelkedett.
- Márciusban 89,1 százalékkal nőtt az elektromos járművek értékesítése, ezek az összes járműeladás közel harmadát adták.
- Az első negyedévben az összes eladás 5,3 százalékkal bővült, mivel a teherautó-eladások felfutása ellensúlyozta az autóeladások visszaesését.
A Nissan negyedéves eladásai 5,7 százalékkal nőttek,
- részben a Sentra szedán és a Kicks kompakt crossover értékesítése növekedésének a hatására.
- A cég Leaf elektromos járművének az értékesítése megduplázódott a negyedévben.
A Hyundai Motor America összértékesítése 13 százalékkal nőtt márciusban,
- elsősorban a Tucson és a Santa FE SUV-k, valamint az Elantra szedán eladásainak a bővülésére.
- Az első negyedévben a teljes értékesítés 10 százalékkal emelkedett.
- A cég hibrid-elektromos járműveinek eladása 68 százalékkal nőtt az első negyedévben.
A Kia America szerint az eladásai márciusban 13,1 százalékkal, az első negyedévben pedig 10,7 százalékkal nőttek.
Szakadék felé tolja legfontosabb szövetségesét Trump
Szerdán éjféltől lép életbe a 25 százalékos tarifa a nem az Egyesült Államokban gyártott gépjárművekre. A japán autógyártásban mintegy 5,5 millió ember dolgozik, a vámok hatására várhatóan 0,2 százalékkal visszaesik a távol-keleti ország GDP-je, hangsúlyozta az Economxnak a szakértő.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Ezen csúsznak el a karácsonyi csomagok – a Foxpost kiadta a figyelmeztetést