A Ferrari rendelésállománya egészen 2025-ig terjed, ugyanis akkorra tervezi első teljesen elektromos járművének piacra dobását – közölte csütörtökön a luxus sportkocsigyártó, miközben megemelte idei eredményprognózisát. A harmadik negyedévben az alapprofit felülmúlta a becsléseket, ami az árképzésnek és az autók személyre szabott kiegészítései vonzerejének köszönhető – számolt be róla a Reuters.

A rendelésállomány továbbra is a legmagasabb szinten van, ami az erős keresletet tükrözi világszerte, lefedve a teljes 2025-ös évet


– mondta Benedetto Vigna vezérigazgató, aki az elemzőknek elmondta, hogy egy kivételével az összes Ferrari modell gyakorlatilag elfogyott a következő hónapokra.

A vezérigazgató hangvétele lényegesen optimistább volt, mint a német rivális Porschéé, amely a múlt héten arra figyelmeztetett, hogy a luxusszektorban a kamatlábak emelkedésével a fogyasztói óvatosság hatásai érződnek.

E-Ferrari a láthatáron, a részvények az egekben

Benedetto Vigna megerősítette, hogy a Ferrari, amely nagy teljesítményű benzines autóiról híres, jó úton van ahhoz, hogy 2025 utolsó negyedévében piacra dobja első teljesen elektromos járművét. A jármű jelenleg a prototípus fázisban van, és a vállalat észak-olaszországi Maranellóban található otthonában fogják megépíteni az új „e-épületet”, ami jövő júniusban nyílik meg.

A Ferrari részvényei 5,2 százalékkal emelkedtek, és az LSEG adatai szerint idén eddig csaknem 50 százalékot erősödtek.

Az új gyártóüzem, a potenciális hiperautó és a BEV (elektromos) modell várhatóan a következő 24 hónapban érkezik, a befektetők úgy látják, hogy a Ferrari a vállalat történetének egy újabb izgalmas szakaszába lép – írják a Bernstein elemzői jegyzetükben.

A hibridek egyre nagyobb teret hódítanak

A negyedévben a 296-os és az SF90-es családok hajtották a kiszállításokat, míg a 812 Competizione A és a Purosangue négyüléses a felfutási fázisban volt. Az F8 Spider az életciklusa végéhez közeledett.

A negyedévben a termékportfólió kilenc belsőégésű motoros és négy hibrid motoros modellt tartalmazott. A hibridek kiszállításai a negyedévben elérték az összes kiszállítás 51 százalékát.

A vállalat most arra számít, hogy a kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti korrigált eredménye (EBITDA) az idén legalább 2,25 milliárd euró (857 milliárd forint) lesz, szemben a korábbi 2,2 milliárd eurós előrejelzéssel. A július-szeptemberi időszakban a Ferrari korrigált EBITDA-ja 37 százalékkal 595 millió euróra (226 milliárd forint) emelkedett, felülmúlva az 560 millió eurós elemzői várakozásokat.