Amikor az egyik vásárló elkezdte átnézni a nyugtát, akkor vette észre, hogy van rajta egy 20 dolláros indokolatlan terhelés, és egy 4,94 dolláros díj, amelyen a „Visa” felirat szerepelt – írta meg a forthepeople.com.

Az ügyfélszolgálatnál azt mondták, valószínűleg egy új átverés áldozatává vált.

A csalás úgy működik, hogy valaki elkezd egy prepaid (előre fizetett) Visa-kártyával vásárolni az önkiszolgáló pénztárnál, majd a tranzakció befejezése nélkül távozik. Ezután a közelben maradva várja, hogy egy gyanútlan vásárló használja ugyanazt a pénztárgépet, remélve, hogy az nem veszi észre a már hozzáadott, kifizetetlen tételt.

A szakértők azt javasolják, hogy a vásárlók legyenek körültekintőek az önkiszolgáló pénztáraknál.

  • Érdemes figyelni a környezetet, és fontos a képernyőn megjelenő tételek azonnali ellenőrzése, majd a blokk alapos átvizsgálása távozás előtt.
  • Ha valami gyanúsat talál a nyugtán, vagy ha arra gyanakszik, hogy csalás áldozata lett, akkor az ügyfélszolgálatot kell hívni.

A gyors vásárlás csábító, és sokan nem vizsgálják át a tételeket, hanem már indulnak is, de a csalók pontosan ezt várják.

A magyar pénztárosok munkáját már „elvette" az önkiszolgáló kassza

Akárcsak számos ágazaté, a hazai kiskereskedelem digitális forradalma is megállíthatatlan, amelynek egyik leglátványosabb megnyilvánulási formája az önkiszolgáló kasszák térhódítása. A nagy hazai üzletláncok osztották meg lapunkkal az önkiszolgáló kasszákkal kapcsolatos eddigi pozitív és negatív tapasztalataikat, illetve azt, hogy e téren milyen jövőbeli tervekkel rendelkeznek. Erről itt olvashat többet >>>