A Csoport Nagykereskedelmi Üzletágának árbevétele elsősorban bázishatások és a tengeri szállítások nehézségei miatt csökkent, míg a Kiskereskedelmi Üzletág piaci átlag felett teljesített. Az AutoWallis 2024-ben továbbra is a tavalyi évet érdemben meghaladó értékesítési adatokkal számol a jelenlegi makrogazdasági környezetben.
Rekordbevételt (106 milliárd forint) ért el az AutoWallis Csoport a második negyedévben, így a külső környezet nehézségei ellenére 195,2 milliárd forintra növelte első féléves árbevételét (+1 százalék). A Nagykereskedelmi Üzletág árbevétele 108,7 milliárd forint volt, ami 9 százalékkal alacsonyabb a megelőző év azonos időszakához képest.
A Szuezi-csatorna és a Vörös-tenger körüli nehézségeket is leküzdötték.
A javuló tendenciát mutatja, hogy a második negyedév erősebben alakult: csökkent az első három hónap árbevételének 25 százalékos lemaradása. Az átmeneti csökkenés oka túlnyomórészt technikai jellegű, amit egyrészt korábbi (2022 utolsó, valamint 2023 első és második negyedéves) kiugróan magas értékesítések bázishatása, illetve az idei első fél évben a Szuezi-csatorna és a vörös-tengeri helyzet miatt megnövekedett tengeri szállítási határidők együttesen magyaráznak. Mára ezek az egyszeri hatások kiegyenlítődtek, de a szállítási problémák a negyedévek között továbbra is átcsúszásokat okoztak, annak ellenére, hogy a rendelési állomány terven felül alakult.
Az AutoWallis Mobilitási Szolgáltatások Üzletága az év első hat hónapjában 35 százalékkal 3,4 milliárd forintra növelte árbevételét (amelyből 900 millió forint tranzakciós hatás), miközben az új üzletág EBITDA-termelő képessége, a többihez viszonyítva – tevékenységből adódóan – kifejezetten magas, 1,3 milliárd forint volt az első fél évben 30,1 százalékos EBITDA-margin mellett.
Az AutoWallis Kiskereskedelmi Üzletága a piaci átlag felett teljesített az első fél évben: 17,9 százalék volt az újgépjármű-értékesítés növekedési üteme, miközben a Csoport releváns piacain és Magyarországon ennél kisebb, 12 százalékos volt a bővülés. Ennek és a 26 százalékkal bővülő használtautó-eladásoknak köszönhetően a Kiskereskedelmi üzletág árbevétele 15 százalékkal 83,1 milliárd forintra nőtt, miközben az ettől a negyedévtől külön kimutatott Mobilitási üzletág 2023 első fél évére vonatkozó árbevételét a bázisidőszaki adatok tartalmazták.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója elmondta, hogy az árbevétel várakozásaiknak megfelelő, és a következő negyedévekben a bázisidőszakhoz képest az értékesítés további növekedését várja. Kiemelte, hogy a Csoport frissített stratégiája alapján
Az AutoWallis Csoport 2024. első fél évi EBITDA-ja főként az árbevételt érintő egyszeri bázishatásoknak köszönhetően 13 százalékkal 9 milliárd forintra csökkent, miközben az EBITDA-margin 5,4-ről 4,6 százalékra mérséklődött. Az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) 1 százalékkal 162,6 milliárd forintra csökkent, azaz a Csoport képes volt magas szintű bruttó árréstermelő képességét a bázisidőszaki 15,4 százalékról 16,7 százalékra növelni.
A személyi jellegű ráfordítások 40 százalékos emelkedése a 2023-ban végrehajtott akvizíciók miatti létszámnövekedés, valamint a munkaerőpiaci változások követése miatti béremelések eredménye (a Csoport átlagos létszáma 121 fővel 1.051 főre emelkedett az első fél évben).
A pénzügyi bevételek és ráfordítások értéke 2024 első fél évében -2,5 milliárd forint volt a tavalyi 611 millió forint veszteség után, mely elsősorban a finanszírozási volumen növekedésének (wigo carsharing járművei), továbbá az időszaki devizás tételek átértékeléséből származó realizált és nem realizált árfolyamnyereségnek és veszteségnek tulajdonítható. (2023 első fél évében jelentős, 1,1 milliárd forintos pozitív hatást gyakorolt az átértékelésből származó, realizált és nem realizált árfolyamnyereség, míg ugyanez az idei első fél évben 646 millió forint veszteség volt.)