Az AutoWallis Csoport 291,2 milliárd forintra (+3 százalék) növelte árbevételét az év első kilenc hónapjában, miközben a harmadik negyedévben elért 96 milliárd forintos bevétele 9 százalékkal haladja meg a megelőző év azonos időszakát. A Csoport növekvő regionális szerepét és működésének diverzifikáltságát mutatja, hogy
idei árbevételének már közel 60 százaléka külföldről származott.
A bővülést a régió meghatározó integrált autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójának kiskereskedelmi üzletága hajtotta, mely 16 százalékkal 123,6 milliárd forintra növelte árbevételét.
A nagykereskedelmi üzletág árbevétele 161,3 milliárd forint volt, mely a féléves 9 százalékos csökkenést részben ledolgozva mindössze 5 százalékos visszaesést jelent a megelőző év azonos időszakához képest. Az üzletág az előző év harmadik negyedévéhez képest nagyságrendileg ugyanannyi (-0,8%) gépjárművet értékesített, ami elmarad az árbevétel csökkenésének mértékétől.
A mobilitási szolgáltatások üzletága az év első kilenc hónapjában 26 százalékkal 6,3 milliárd forintra növelte árbevételét.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az első háromnegyedéves eredmények értékelésekor elmondta, hogy azok várakozásaiknak, a tavasszal bemutatott frissített stratégiai céljaiknak megfelelnek. Hozzátette, hogy az autógyártókat érintő kihívások (CO2 kvóták változása, elektrifikáció átmeneti problémái, kínai márkák előretörése), a gyártói túlkapacitások és a kedvezőtlen devizaárfolyam-mozgások a következő időszakban átmenetileg az autókereskedő vállalatokat is kedvezőtlenül érinthetik.