A 2025-ben született babák az új generáció, a Béta első szülöttei lesznek. A görög ábécével összhangban a Béta az Alfa generációt követi. A Béta tagjai 2025 és 2039 között születnek. Ők lesznek a fiatalabb milleniálok és a Z idősebb tagjainak gyermekei.

A milleniálok az 1980-tól 2000-is tartó időszak szülöttei, szokták őket digitális bennszülötteknek hívni, hiszen nagyjából egyszerre születtek a személyi számítógéppel, tíz-tizenöt évesek voltak, amikor berobbant az internet.

A Z generáció tagjai 1995 és 2009 között születtek, az első olyan társadalmi generáció, akik fiatal koruk óta hozzáférnek az internethez és a hordozható digitális technológiákhoz, még ha nem is feltétlenül digitálisan műveltek, de „digitális bennszülötteknek” titulálják őket.

Míg az Alfa generáció tagjai megismerkedtek az intelligens technológiával és a korai mesterséges intelligenciával, a Bétások már az élet minden területén meg fogják tapasztalni a mesterséges intelligenciát és az automatizálást, örökölni fognak egy olyan világot, amely jelentős társadalmi kihívásokkal küszködik – írta meg a CBS.

Ezt az új generációt a milleniálok és az idősebb Z generációs szülők nevelik majd fel, akik közül sokan az alkalmazkodóképességet, az egyenlőséget és az ökonómiát helyezik előtérbe. 

A Béta generációhoz tartozó Z generációs szülők valószínűleg óvatosabbak azzal kapcsolatban, hogy gyermekeik hogyan kommunikálnak a digitális médiával. A Z generációs szülők 36 százaléka határozottan egyetért azzal, hogy a gyerekek képernyő előtt töltött idejét korlátozni kell.

2035-re a Béta generáció várhatóan a világ népességének 16 százalékát teszi ki, és közülük sokan megérik majd a 22. századot, a 2025-ben született babák 76 évesek lesznek a századfordulón.

Nem a pénz motiválja őket: a Z-generáció felforgatja a munkaerőpiacot

Egyelőre a morális és a szociális szempontok kerülnek fókuszba a pénz helyett a Z-generációnál a munkaerőpiacon, az Economxnak nyilatkozó HR-szakértő szerint szignifikáns különbség tapasztalható az Y- és a Z-generáció között. Mivel milliónyi pozíció közül választhatnak, Istenes Viktória szerint a döntésük meglehetősen nehéz, ezért az olyan szempontok segítenek elköteleződni, mint a fenntarthatósági törekvések, az egyenes vállalati kommunikáció vagy az egyenlő bánásmód.