Alig több mint egy év alatt kétmillió jegyvásárlás történt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) digitális fizetési szolgáltatásán, a Budapest Pay&GO rendszeren keresztül. A BKK közleménye szerint az utasaik már minden harmadik jegyet digitálisan vásárolnak. Idén decemberre a BKK digitális fizetési szolgáltatásán keresztül már kétmillió jegyvásárlás történt – írták.

Mint olvasható, az újszerű technológiának köszönhetően nem kell regisztrálni applikációban vagy egyéb online felületen, sőt papírjegyet sem kell magunknál tartani. A fizetés fizikai vagy digitalizált, okoseszközön tárolt bankkártyával történik.

A BKK adatai szerint a szolgáltatás elterjedése egyre gyorsabb:

  • a repülőtéri expressz-járatokon már a jegyek közel 40 százalékát,
  • míg az 1-es metró vonalán minden negyedik jegyet Pay&GO-n keresztül vásárolnak,
  • az utasok a 100E vonalán jellemzően két jegyet vásárolnak, míg az 1-es metrón átlagosan hármat,
  • a legtöbben a Deák Ferenc téren, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, a Kálvin téren és a Hősök tere állomásokon használják a digitális fizetési megoldást

– olvasható.

A társaság tervei szerint a jövő Pay&GO rendszere a lehető legtöbb ügyféligényre megoldást kínál majd, így mind a rendszeresen közösségi közlekedést használók, mind az alkalmi utasok megtalálhatják a számukra legkedvezőbb jegy- vagy bérlettípust.

Két villamosvonal is hosszabb lenne, elindul a tervezés

A Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft. készítheti el a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tanulmánytervét - közölte a Budapesti Közlekedési Központ az MTI-vel. A tanulmányterv összeállítása körülbelül fél évet vesz igénybe. Itt olvashatnak erről többet >>>