Karácsony Gergely nemrég a közösségi oldalán bejelentette, hogy módosítja az önkormányzat a Duna-parti Építési Szabályzatot (DÉSZ), hogy rendet tegyenek és „száműzzék” a „lakók életét megkeserítő és a panorámát elcsúfító hajókat a belvárosból”.

A március 31-én közölt posztban azt is megemlítette, hogy az állami, szakmai és a civil szervezetektől kapott vélemények több tucat oldalt tesznek ki, a módosításokról több partnerrel is az utolsó pillanatig egyeztettek.

 

 

Ugyanakkor a hajósok két hetet kaptak, hogy javaslatokat tegyenek, ezeket azonban Tóth Mihály, a Magyar Hajózási Országos Szövetség szóvivője szerint végül lesöpörte az asztalról a főváros vezetése – tudta meg az Index.

A szóvivő hangsúlyozta, hogy már a korábbi városvezetés idején is tervben volt, hogy a partot rendbe teszik, amelyet ők is támogatnak. Kifogásolja azonban, hogy a szakmai konzultáció a mostani városvezetés részéről elmaradt és szerinte nincsenek terítéken működőképes javaslatok. Jelenlegi formájában pedig a hajósok elutasítják a tervet, mivel túl radikálisnak gondolják azt.

Tóth Mihály a szakmai szervezetek sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy a kikötők számának tervezett drasztikus csökkentése nem csak a fővárosi turizmusban okozna drasztikus károkat, hanem a nemzetgazdaságban is, a magyar személyhajózásban érintett közel tízezer ember megélhetése pedig veszélyeztetve lenne.

A szóvivő hozzátette, hogy amennyiben a jelenlegi tervezet szerint rendeződne át a kikötő, úgy a jelentős forgalomnövekedés miatt sérülne a közlekedésbiztonság a Duna budapesti szakaszán, valamint a zaj- és légszennyezés is jelentősen megnőne.

A jelenlegi tervezet a szövetség szerint hatalmas költségnövekedést jelentene a személyszállító hajózásnak, ami a csoportos turizmus mintegy 80 százalékát fedi el, a kisebb cégek pedig egyszerűen nem bírnák el ezt a plusz kiadást. Ezzel együtt a szóvivő szerint az intézkedés újabb BKV-járatok megszűnéseként is felfogható, mivel a BKV tíz személyhajót üzemeltet a fővárosi Duna-szakaszon, a cég tizenegy kikötőjéből pedig a módosítás után öt maradhatna meg, ezzel pedig ellehetetlenülne a BKV teljes hajózási ágazata.

Mindezeket figyelembe véve a szakmai szervezetek arra kérték a Fővárosi Közgyűlést, hogy ne szavazzák meg a tervezetet április 24-én, hanem inkább kezdjenek érdemi párbeszédet a szakmai szervezetekkel.

A Magyar Hajózási Országos Szövetség és a Személyhajósok Szövetsége egyúttal bejelentették, hogy nagyszabású, kirajzási demonstrációra készülnek a hajósok a Dunán, április 20-án.

 

Tiltott módon, a Hableány-katasztrófa helyszínén forgolódnak a gigantikus szállodahajók

Megszegik a a szállodahajók a Dunán a Hableány-baleset után a budapesti szakaszon bevezetett új szabályokat. Esténként bejárják a Dunát sétahajóként, majd a Margit hídnál, a katasztrófa helyszínén fordulnak meg, ami egy újabb katasztrófa elkerülése miatt tilos.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább--->