Az Olcsóbbat.hu közel száz hazai internetes áruház körében elvégzett felmérése alapján a webáruházak mintegy 41 százaléka számít a tavalyinál alacsonyabb forgalomra a karácsonyi időszakban. 22 százalékuk úgy véli, hogy a visszaesés mértéke még a 20 százalékot is meghaladja – írja az Én Pénzem.
Az e-kereskedelmi cégek mindössze 32 százaléka számít növekedésre, 27 százalékuk szerint pedig a tavalyi szint fogja tartani magát.
A visszafogott elvárásokat a Black Friday tapasztalatai támasztják alá: a válaszadók 45 százaléka szervezett erre az időszakra akciót, ezek kétharmada (69 százalék) szerint alulmúlta a forgalom a várakozásokat. 46 százalékuk a tavalyinál alacsonyabb forgalomról számolt be. Vagyis az inflációt is meghaladó mértékben csökkent az online kereskedők árbevételének reálértéke.
Az e-kereskedők 29 százaléka nem tapasztalt változást tavalyhoz képest, ugyanakkor 36 százalékuk tapasztalt növekedést, 35 százalékuk pedig az ellenkezőjét.
A visszaesést a megkérdezettek azzal indokolták, hogy kevesebb elkölthető pénze van a lakosságnak, illetve, hogy sokan inkább kivárnak és takarékoskodnak a bizonytalan gazdasági helyzetre tekintettel.
Ugyanakkor Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője szerint nem biztos, hogy drámai a visszaesés, mivel tavalyhoz képest jóval többen rendeltek a magyarok külföldi webáruházakból.