A digitálisan affinis internetezők 63 százaléka célzottan keres akciós ajánlatokat a Black Friday időszakban, a kereskedők pedig akár egész hónapon át tartó leárazásokkal tartják meg a vásárlók érdeklődését, dacára az átalakuló vásárlási szokásoknak.
A második éve elvégzett kutatás alapján a tavalyi 11 százalékos arány után idén is hasonló arányban lehet számítani arra, hogy a válaszadók Black Friday alkalmával vásárolnak. A tendencia arra mutat rá, hogy a tervezett vásárlások felülmúlják az impulzusvásárlásokat.
Az is jelzi mindezt, hogy a tavalyi felmérésben nem igazán voltak elégedettek a vásárlók a promóciókkal: az üzleteket 3,55-re, a termékek és szolgáltatások minőségét 3,69-re, míg a kiszállító futárcégeket 3,70-re értékelték egy 1-től 5-ig terjedő skálán.
Emellett a célcsoport 68 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nincs hatással a Black Friday a vásárlási szokásaira.
Az összképet tovább rontja, hogy a válaszadók 26 százaléka azzal indokolta a vásárlástól való távolmaradást, hogy anyagi nehézségei vannak, 53 százalékuk ugyanakkor az érdektelenségre hivatkozott.
Egyre népszerűbb ugyanakkor a külföldi weboldalakról, például az Aliexpressről vagy a Temuról való vásárlás: a válaszadók 28 százaléka jelezte azt, hogy a jövőbe vásárolni fog ilyen platformról, 65 százalékuk az alacsony árak miatt.
Ugyanakkor egy kutatás szerint átlagosan 195 ezer forint elköltését tervezik a Black Friday vásárlók, ami a digitálisan affinis, 4,2 millió fős csoport esetében közel 95 milliárd forintnyi tervezett költést jelent.
Így védekezzünk a Black Friday-os átverések ellen
A Black Friday leárazási őrület nem csak vásárlási örömet, hanem kellemetlenségeket is okozhat. Az online vásárlásaink során érdemes odafigyelni néhány dologra, hogy elkerüljük az esetleges átveréseket.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!