Milan Nedeljkovic, a BMW gyártásért felelős igazgatótanácsi tagja egy friss interjúban többek között beszélt a vállalat jövőbeli terveiről, az elektrifikációról, valamint a villanyautók támogatásáról is.

A Totalcar szemléje szerint Nedeljkovic az állami támogatásoknak hosszú távon nem látja az értelmét, véleménye szerint az elektromos autók vásárlását más kiváltságokkal kellene ösztönözni. 

Például kiváltságos engedélyek a városközpontokban, az ingyenes parkolás lehetősége vagy egy külön sáv az autópályán. Ha a dugóban állva állandóan elektromos autók előznek meg, biztos sokan megfontolnák, hogy váltsanak-e

– mondta a Merkur.de portálnak.

Nedeljkovic szerint jó irány, hogy minél több elektromos autó közlekedjen az utakon, de nem tartja reálisnak és megvalósíthatónak, hogy 2035-re betiltsák a belső égésű motoros új járművek értékesítését.

Az elektromos átállás kapcsán arról beszélt, hogy olyan autókat terveznek, amelyek belső égésűek, hibridek vagy akár villanyautók is lehetnek, ennek megfelelően a gyártás során az igényeknek megfelelően tudják megépíteni az adott modelleket. Azonban a terveik szerint minden harmadik autójuk tisztán elektromos meghajtású lesz az idei évben.

A készülő debreceni gyár kapcsán az interjúban kifejtette, hogy azért választották Magyarországot, mert egyrészről Európába akarnak fektetni, másrészről „sok a beszállító, jók az egyetemek és jó infrastruktúra áll rendelkezésre az autóipar számára.”

Két év múlva már olcsóbb lehet az elektromos autó a belsőégésűnél

15 év alatt 90 százalékkal csökkent az elektromos autók akkumulátorainak költsége egy tanulmány szerint. Az elektromos autók átlagos ára 2027-ben már alacsonyabb lehet, mint a belsőégésű motorosoké.