Milan Nedeljkovic, a BMW gyártásért felelős igazgatótanácsi tagja egy friss interjúban többek között beszélt a vállalat jövőbeli terveiről, az elektrifikációról, valamint a villanyautók támogatásáról is.
A Totalcar szemléje szerint Nedeljkovic az állami támogatásoknak hosszú távon nem látja az értelmét, véleménye szerint az elektromos autók vásárlását más kiváltságokkal kellene ösztönözni.
Például kiváltságos engedélyek a városközpontokban, az ingyenes parkolás lehetősége vagy egy külön sáv az autópályán. Ha a dugóban állva állandóan elektromos autók előznek meg, biztos sokan megfontolnák, hogy váltsanak-e
– mondta a Merkur.de portálnak.
Nedeljkovic szerint jó irány, hogy minél több elektromos autó közlekedjen az utakon, de nem tartja reálisnak és megvalósíthatónak, hogy 2035-re betiltsák a belső égésű motoros új járművek értékesítését.
Az elektromos átállás kapcsán arról beszélt, hogy olyan autókat terveznek, amelyek belső égésűek, hibridek vagy akár villanyautók is lehetnek, ennek megfelelően a gyártás során az igényeknek megfelelően tudják megépíteni az adott modelleket. Azonban a terveik szerint minden harmadik autójuk tisztán elektromos meghajtású lesz az idei évben.
A készülő debreceni gyár kapcsán az interjúban kifejtette, hogy azért választották Magyarországot, mert egyrészről Európába akarnak fektetni, másrészről „sok a beszállító, jók az egyetemek és jó infrastruktúra áll rendelkezésre az autóipar számára.”
Két év múlva már olcsóbb lehet az elektromos autó a belsőégésűnél
15 év alatt 90 százalékkal csökkent az elektromos autók akkumulátorainak költsége egy tanulmány szerint. Az elektromos autók átlagos ára 2027-ben már alacsonyabb lehet, mint a belsőégésű motorosoké.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!