A BMW-hez még 2022 júniusában érkezett több panasz a fékeket illetően, ami miatt 2023 októberében egy mélyreható vizsgálatot indítottak.

Kiderült, hogy a hibás alkatrészeket Magyarországon gyártották, amelyeket akár másfél millió BMW-be is beépíthettek

írja a Totalcar.

A BMW vizsgálata szerint a problémát valamilyen interferencia okozza a brake-by-wire fékrendszeren keresztül küldött elektromos jelekben. A gyakorlatban ezt azt jelenti, hogy egyes esetben

vészfékezésnél a fékpedált a normálisnál sokkal nehezebb teljesen benyomni, ami „gyengébb sofőrök esetében kihívás lenne”, így akár baleset is történhet.

A BMW a problémát egészen a Continentalig vezette vissza, a beszállító pedig a hibát a magyarországi üzemre szűkítette. A Bloomberg információi szerint

a fékek áramköri lapjai porosak, foltosak maradtak, vagyis a gyárban nem gondoskodtak a kellően tiszta környezetről. 

Emiatt idén februárban 80 ezer járművet hívtak vissza az Egyesült Államokban, de ahogy egyre jobban tisztult, hogy mi lehet a hiba oka, úgy nőtt az érintett járművek köre. A jelenlegi állás szerint közel másfél millió BMW, valamint a Rolls-Royce Spectre egyes darabjai is érintettek lehetnek.

A hiba miatt eddig nem történt baleset, de a BMW-nek a hiba kijavítása több hónapba telhet, valamint közel 1 milliárd euró vesztesége származhat belőle.