A kormány számára elfogadhatatlan, ha egy multinacionális vállalat visszaél az erőfölényével olyan kisvállalkozások kárára, amelyek sok ezer magyar család megélhetését biztosítják. Súlyosbítja a helyzetet, hogy a turizmus egy olyan ágazat, amelynek a járvány, a háború és a szankciók miatt az elmúlt években súlyos nehézségeket kellett elviselnie
Azonban különösebb eredményekről továbbra sem tudott beszámolni a politikus.
Mint írta, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) azonnal nekilátott, hogy felmérje, hány vállalkozásnak okoztak hátrányt a Booking.com fizetési késedelmei. Emellett az MTÜ jogsegélyszolgálatot indított a bajba jutott vállalkozások számára, és egyeztetést kezdeményezett az érintett hatóságokkal. Dömötör Csaba felidézte, az Országgyűlés Turisztikai Albizottsága egy hete rendkívüli ülésen tárgyalta az ügyet, ahol a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke bejelentette, hogy a folyamatban lévő előkészítést követően még ebben a hónapban gyorsított ágazati vizsgálatot indítanak.
Ezt további lépések (pl. versenyfelügyeleti eljárás) követhetik. Az említett fellépéseknek is köszönhető, hogy az említett szállásközvetítő társaság megkezdte a hátralékok kiegyenlítését
− fogalmazott az államtitkár.
A GVH elnöke egyébként a bizottságot arról tájékoztatta, hogy gyorsított ágazati vizsgálatot készítenek elő, ami még ebben a hónapban elindulat. A vizsgálat ideje 30 nap, amely meghosszabbítható, és az eredmény konkrét javaslatokat fog megfogalmazni. A vizsgálatban ellenőrizhetik a felmerülő piaci torzulásokat, de felmerülhet a járulékkifizetési gyakorlatok vizsgálata is. A GVH elnöke jelezte, gyorsított vizsgálat esetén a hatóság javaslatokat tehet a jogalkotók vagy az érintett szolgáltatók felé.
Az MTÜ múltheti közlése szerint 2290 magyar vállalkozásnak tartozik a holland közvetítőcég.
A hónap elején tört ki a botrány a Booking.com körül, amikor kiderült, hogy már több mint egy hónapja nem fizet a magyar szállásadóknak. Ennek ellenére 27 százalékkal nőtt a bevétele, mintegy 5,46 milliárd dollárra. A szállásportál a fizetési rendszerének karbantartási munkálataival indokolta a kifizetések elmaradását.
Újabb Booking.com horrorsztori esett ki a levélszekrényből
A Napi.hu tudomására jutott még egy történet egy olyan hazai szállásadótól, aki szintén pórul járt a Booking.com nemzetközi szállásközvetítő oldallal. Bővebben >>>A Napi.hu több érintett magyar vállalkozóval is beszélt:
Ádám, a Miskolc közeli Izzy Apartament tulajdonosának története túlmutatott azon, hogy a Booking.com tartozik a magyar szállásadóknak: kamuprofiloktól a kedvezőtlen forint-árfolyam átváltáson át a tehetetlen ügyfélszolgálatig felmerül több, eddig egészen új cifraság is az ügyben.
Egy pénzére váró budapesti vállalkozó pedig azt mesélte el, hogy a kifizetések eltolása
mára ellehetetlenítette a megélhetésünket és a további vendégek fogadását
− fakadt ki a nemfizetési ügyben érintett szállásadó. A Napi.hu-nak levelet író szállásadó arról is beszámolt, hogy a GVH által javasolt panaszbeadvány megtörtént, amelyre válaszként mindössze egy sablonlevelet kaptak a Booking.com-tól, azaz a panaszokat nem kezelik egyedileg.