Donald Trump és Kamala Harris 3,5 milliárd dollárt költött el minden idők legdrágább elnökválasztásán, miközben a Financial Times elemzése szerint a jelöltek 4,2 milliárd dollárt gyűjtöttek össze a Fehér Házért folytatott versenyben.
Harris felülmúlta republikánus ellenfelét, olyan csoportokkal, mint a Demokrata Nemzeti Bizottság és a társult adománygyűjtő eszközök – köztük a Super Pacs, amely korlátlan összeget gyűjthet magánszemélyektől –, így több mint 2,3 milliárd dollárt vonzott és 1,9 milliárd dollárt költött.
A Trump-csoportok és a Republikánus Nemzeti Bizottság valamivel több mint 1,8 milliárd dollárt vett fel, és 1,6 milliárd dollárt költött el.
A Financial Times kampányfinanszírozási bejelentések alapján készült elemzése szerint az elnökválasztási verseny során az összes kiadás nagyjából felét a reklámokra és a médiára fordították. Ennek nagy részét arra a hét ingadozó államra pazarolták, amelyek valószínűleg eldöntik a választásokat.
Egyedül a Harris csoportok több mint 1 milliárd dollárt költöttek el hagyományos és közösségi médiában megjelenő hirdetésekre. Összességében a két kampány és a külső csoportok közel 1,5 milliárd dollárt költöttek hirdetésekre a hét kritikus állapotban, az AdImpact hirdetéskövető csoport adatai szerint.
Csak Pennsylvania államban több mint 400 millió dollárt költöttek el, ahol 19 elektori kollégiumi szavazatot lehet elfoglalni – ez több, mint a 43 nem-ingadozó államban összesen elköltött 358 millió dollár.
Trump kampánycsoportjai aránytalanul sok összeget költöttek a volt elnök közelmúltbeli és folyamatban lévő bírósági ügyeire, és több mint 100 millió dollárt – vagyis az összes kiadás 14 százalékát – fordították jogi költségeire. Emiatt az egyéb kiadások nagy részét a párt, a Pacs és a Super Pacs fedezi, mint például az Elon Musk által finanszírozott America Pac.
További részletek