A kínai China Railway Signal & Communication (CRSC) építheti meg a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának vonatbefolyásoló-rendszerét és biztosítóberendezéseit – írta meg a Telex csütörtökön a VSquare hírlevelére hivatkozva.
A lap megkereste az Építési és Közlekedési Minisztériumot, amely azt írta:
A Projekt kivitelezése a Vállalkozói konzorcium kötelessége és felelőssége. A kölcsönös átjárhatóság érdekében ETCS 2 (European Train Control System) szintű egységes, európai vonatbefolyásoló-rendszer és elektronikus biztosítóberendezés lesz kiépítve, az alkalmazott gépeknek, berendezéseknek és anyagoknak az Európai Unió műszaki előírásainak meg kell felelniük és erről tanúsítvánnyal kell rendelkezniük.
Arról, hogy a megbízás hivatalossá vált-e, nem írtak.
A vonatbefolyásoló rendszerek feladata, hogy jelezzék és irányítsák a vasúti közlekedést, a balesetek, gázolások, kisiklások elkerülése végett.
A China Railway Signal & Communication a világon az egyik legnagyobb, vonatbefolyásoló rendszereket gyártó cége, ők telepítették ezt a Budapest-Belgrád vonal szerbiai szakaszán is. Csakhogy az EU-ban azonban még nem végeztek ilyen munkát, és szinte biztos, hogy nem jutnak keresztül a bonyolult EU-s engedélyeztetési eljáráson, mire a vasúti pálya elkészül.
Amennyiben az utat nem tudják végigjárni, akkor 2025-ben vagy 2026-ban a vasútvonal évekig az uniós szabványoknak megfelelő biztosítóberendezések és vonatbefolyásoló rendszer nélkül fog működni.
Most egyébként így működik a Szeged-Szabadka vasútvonal is, ahol a vonatok az 50 kilométeres távot 80-100 perc alatt teszik meg.