A Burger King 300 millió dollárt fektet be mintegy 1100 Amerikában található éttermének átalakítására – közölte kedden a lánc anyavállalata.
A tulajdonos Restaurant Brands International másfél évvel ezelőtt indította el a Burger King nagy visszatérési stratégiáját, ennek fényében
250 millió dollárt költenek az éttermek felújítására, technológiájának és berendezéseinek korszerűsítésére, valamint további 150 millió dollárt a mobilalkalmazásba és a reklámozásba.
Az anyavállalat januárban egymilliárd dollárért megvásárolta a Burger King legnagyobb amerikai franchise-átvevőjét, a Carrols Restaurant Group-ot, hogy felgyorsítsa az átalakítási folyamatot. A cég becslései szerint további 500 millió dollárt költenek 600 Carrols telephelyének frissítésére.
A kedden bejelentett beruházással együtt a Restaurant Brands körülbelül 2,2 milliárd dollárt tervez költeni a lánc amerikai üzletének újjáélesztésére. A vállalat várakozásai szerint 2028-ra nagyjából 7 ezer amerikai éttermének 85-90 százaléka ugyanolyan modern dizájnt kap majd.
„Hosszú idő óta ez volt az első alkalom, hogy a fejlődés érdekében jelentős tőkebefektetést hajtanak végre” – mondta Tom Curtis, a Burger King amerikai elnöke a CNBC-nek.
A projekt részeként eddig körülbelül 100 Burger King helyszínt alakítottak át és frissítettek, Curtis szerint pedig ezeken a helyeken az eladások megnövekedtek az arculatváltást követően.
Az átalakítások legújabb köre a Burger King új „Sizzle” dizájnját követi, amely magában foglalja a mobil rendelések és az önrendelő kioszkok átvételét. A remények szerint ezek az új funkciók várhatóan arra ösztönzik a vásárlókat, hogy még több Whoppert és sültkrumplit rendeljenek.