A dubai csokoládé körül kialakult kereskedői és a vásárlói őrület apropóján a magyar lakosság prémium csokoládé és szaloncukor vásárlási szokásairól készítettünk a Pulzus Kutatóval közösen vizsgálatot. Az adatgyűjtés december 13-15 között zajlott ezer fős, reprezentatív mintával, a 18 év feletti lakosság körében.
Prémium minőségű finomság
A kutatás is alátámasztotta, hogy a nők idehaza némileg jobban szeretik a hagyományos csokoládét, mint a férfiak.
A válaszadók csupán 7 százaléka szokott rendszeresen, 34 százaléka pedig kizárólag az ünnepek alkalmával prémium csokoládét vásárolni. Hagyományos csokoládét 47 százalékuk vásárol, míg 12 százalékban egyáltalán nem költ rá.
Leginkább a 18-39 éves, felsőfokú végzettségűek vásárolnak prémium minőségű csokoládét, míg a 40-59 éves, alapfokú végzettségűek a hagyományos csokoládék legnagyobb vevői, ugyanakkor a 60 évnél idősebbek ötöde már egyáltalán nem költ erre az édességre.
Minden második vármegyeszékhelyen lakó válaszadó vásárol prémium minőségű csokoládét az ünnepek alkalmával (44 százalék) vagy rendszeresen (5 százalék), a budapestiek körében ez 39, illetve 8 százalékot tesz ki.
A hagyományos csokoládé vevői leginkább a kistelepülések lakói közül kerülnek ki, ugyanakkor leginkább a kisvárosokban élők azok, akik egyáltalán nem vásárolnak csokoládét.
Csokoládé és szaloncukor
Az év végi ünnepek során csokoládéra és szaloncukorra a válaszadók 44 százaléka kevesebb, mint 5 ezer forintot, 30 százaléka 5 ezer - 10 ezer forint között, míg több mint 20 ezer forintot alig 2 százaléka fordít. Igaz, a válaszadók 5 százaléka azért nem tudott a kérdésre válaszolni, mert egyáltalán nem számolja, hogy mennyit költ édességre.
A 60 éves vagy idősebbek 53 százaléka kevesebb, mint 5 ezer forintot tervez elkölteni az ünnepek alatt csokoládéra és szaloncukorra, míg a 18-39 éves korosztály kétharmada ennél jóval bőkezűbb ezen a téren.
Az alapfokú végzettségűek 47 százaléka szintén kevesebb, mint 5 ezer forintot szán az év hátralévő részében csokoládéra és szaloncukorra, míg a felsőfokú végzettségűek kétharmada ötezer forintnál, 5 százaléka pedig 20 ezer forintnál is többet hagy ott értük a pénztáraknál.
Érdekes, hogy leginkább a vármegyeszékhelyeken lakók azok (50 százalékuk), akik kevesebb, mint 5 ezer forintot költenek az ünnepek során csokoládéra és szaloncukorra, sőt, ők vannak a legtöbben azok között is, akik azért nem vásárolnak ilyen édességeket, mert túl drágának tartják azokat.
Miért vált divatossá a dubai csokoládé?
A női válaszadók többsége szerint a finomság azért vált divatossá, mert egyedi az ízvilága és egy kis luxust hoz a hétköznapokba.
A férfi válaszadókat ugyanakkor teljesen összezavarta a dubai csokoládé körül kialakult felhajtás: az általuk adott legnépszerűbb két válasz a "nem is tudtam, hogy divatos" illetve a "mert minden divatos, ami dubaji" mindent elárul erről.
A kutatás alapján leginkább a 18-39 éves, felsőfokú végzettségű korosztály vevő a dubai csokoládéra.
A középiskolát végzettek körében a "mert minden divatos, ami dubaji" válasz volt a legnépszerűbb, míg a 60 éves vagy idősebb korosztály többsége (51 százalék), illetve a budapestiek 41 százaléka "nem is tudta, hogy divatos" ez az édesség.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!