Még mindig a klasszikus tejcsokis a legnépszerűbb – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara friss körképéből. Az adventi időszakhoz köthető „üreges csokoládé” Mikulás-figura népszerűsége évről évre töretlen a vásárlók körében, ebből a termékből évente közel nyolcmillió darabot értékesítenek a hazai piacon.
Az adventi időszakban a szaloncukor, az üreges figurák és az adventi naptár a legkedveltebb édességek.
Tapasztalatok szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán, még a kisebb előállítók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni ilyenkor.
Megfigyelhető a vásárlói szokások változása.
Az elmúlt egy évtizedben a fogyasztók inkább a minőségibb, drágább termékeket keresik, ugyanakkor ez a folyamat az elmúlt egy-két év erőteljes inflációja miatt megtorpant. Jelentős kihívást ad a jelenlegi időszak az édességkészítők és -gyártók számára, egyetlen év alatt két nagyon fontos alapanyag, a cukor és a kakaó ára több mint a másfélszeresére nőtt.
A csokimikulások iránti kereslet a hagyományos étcsokoládé/tejcsokoládé megosztást követi, azaz inkább a tejcsokoládé a keresettebb, de az ét aránya növekszik. A funkcionális, cukormentes, vegán és egyéb alternatív élelmiszerek iránti kereslet élénkülése is megmutatkozik. Továbbá – kis mennyiségben – készülnek például üregükben cukorkával töltött, vagy kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások.
A mikulásoknál azonban nincs olyan gazdag ízkínálat, mint a szaloncukroknál, de ez a termékek jellegéből és elkészítési módjából is adódik.
A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással.
Többet fizetünk a karácsonyi bevásárlásért, de kevesebbet vihetünk haza
Már október végén, november elején megjelentek a boltok polcain az ünnepi termékek a fogyasztói igényekhez alkalmazkodva. Megfigyelhető, hogy a vásárlások kosárértéke sokkal alacsonyabb, mint a korábbi években. Az édességek viszik a prímet a legtöbb üzletben: szaloncukor, adventi naptár és csokifigura, de már most jól fogynak a dekorációk és csomagolások is – derül ki a kereskedelmi láncok lapunknak megküldött válaszaiból. Bővebben >>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Magyar Péter: Igen, itt állok előttetek volt fideszesként
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Egymillióan maradtak áram nélkül Ukrajnában a hatalmas orosz támadás után
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Még két orvos sincs, aki állná a sarat a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán