Hatnapos, rekordhosszú sztrájkba lépnek a német mozdonyvezetők szerda hajnaltól hétfő kora estig, miután a szakszervezetük elutasította a Deutsche Bahn (DB) állami vasútársaság legújabb bér- és munkaidő ajánlatát.
A DB Cargo teherszállító vasúti cég mozdonyvezetői már kedden este leteszik a munkát.
A vasúttársaságnál 2015-ben tartották az eddigi leghosszabb, ötnapos sztrájkot.
Az egyik német elemző intézet szakértője szerint a munkabeszüntetés akár egymilliárd eurós kárt is okozhat, tekintettel arra, hogy a Vörös-tengeren kialakult helyzet más szállítási útvonalakat is megzavart. Ezen felül a recesszió közelében lévő német gazdaság helyzetét tovább rontja a hatnapos sztrájk.
A vasúttársaság bírálta a szakszervezeteket, amiért nem hajlandók a kompromisszum keresésére.
A szakszervezet követelése az volt, hogy a heti munkaórák számát 38 óráról 35-re csökkentsék változatlan bérek mellett. A vasúttársaságnak ez nem volt elfogadható, ezért azt javasolta, hogy 2025 januárjától heti egy órával, a jelenlegi 38 óráról 37 órára mérsékeljék a heti munkaórák számát, illetve megajánlott egy 4,8 százalékos béremelést augusztustól és egy további 5 százalékosat 2025 áprilisától. A szakszervezet ezt elutasította és bejelentette a hatnapos munkabeszüntetést.