Az elektromos autók nem biztonságosabbak, de nem is rosszabbak, mint a belső égésű motorral szerelt társaik – írta meg a vision-mobility a Technischer Überwachungsverein (TÜV) adatai lapján. A leggyengébben a Tesla Model 3 teljesített: 14,2 százalékos hibaarányával utolsó, a 111. lett a listán, míg a VW e-Golf és a Hyundai Kona Electric az élen áll.

Az elektromos autók – lassan, de biztosan – meghódítják a használtautó-piacot – magyarázta Joachim Bühler, a TÜV Szövetség ügyvezető igazgatója a TÜV Report 2025 bemutatóján. Felhívta a figyelmet arra, hogy az elektromos autók fékjeit a regeneráció miatt ritkábban használják, ezért a féktárcsák meghibásodnak, és a fékfunkció romlik. A járművezetőknek ezért ügyelniük kell arra, hogy tudatosan rendszeresen használják a fékeket.

A Tesla Model 3 különösen gyengén teljesít.

Az ellenőrzött járművek 14,2 százaléka jelentős hibákkal küzd 4-5 évesen. Az ebben a korosztályban ellenőrzött 111 jármű rangsorában a Tesla áll az utolsó helyen. A fékek és a tengelyek hibái mellett a Teslánál különösen sok a világítási hiba is. A gyártónak itt kellene fejlesztéseket végrehajtania, a tulajdonosoknak pedig nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a karbantartásra.

  • A VW e-Golf lényegesen jobban teljesít, 3,4 százalékos hibaaránnyal a kilencedik helyen landolt, és megnyerte a kompakt kategóriát.
  • Szintén vezető helyen van a Hyundai Kona Electric 4,0 százalékos hibaaránnyal és a Mini Cooper SE 4,4 százalékkal.
  • A VW ID.3 (5,0 százalék) és a VW ID.4/ID.5 (5,9 százalék) a középmezőnyben található.

A 2025-ös TÜV-jelentés összesített értékelése szerint az összes autómodellre és korcsoportra vonatkozóan 20,6 százalék „jelentős” vagy „veszélyes hibákkal” bukik el. Ez enyhe, 0,1 százalékpontos növekedés az előző évhez képest.

A hibák aránya harmadszor nő egymás után, és a hibamentes járművek aránya tovább csökken – mondta Bühler. Minden ötödik autó jelentős műszaki hibával közlekedik az utakon, javítás után újra vizsgáztatni kell.

Mennyire értékállóak az elektromos autók valójában?

Amint egy autó elhagyja a márkakereskedést, már csökkenni is kezd az értéke, amelyet csak még tovább fokoz a futásteljesítmény és a kopás. Azonban jelentős különbség figyelhető meg egy belső égésű- és egy elektromos meghajtású jármű értékcsökkenése között. Erről itt olvashat többet >>>