Az ETSC új jelentése kötelező műszaki követelmények kidolgozását szorgalmazza az Európai Unióban értékesített összes e-robogóra vonatkozóan a nemzeti követelmények és az önkéntes szabványok jelenlegi sokfélesége helyett. A szabványoknak tartalmazniuk kell egy 20 km/h-ra beállított maximális sebességet, valamint a stabilitási, minimális fékezési és legmagasabb gyorsulási követelményeket.
Az ETSC kutatói azt javasolják,
- az e-robogósok alsó korhatárát 16 éves kor legyen,
- kötelező legyen sisak viselése,
- tiltsák meg az alkohol- vagy kábítószer-fogyasztást, illetve utasok szállítását.
Az európai országok nemzeti adatai szerint a kutatók 2022-ben 119 olyan közúti halálesetet találtak, amelyben valamilyen motorizált mikromobilitási eszköz volt érintett.
A könnyű elektromos járművek kategóriájában az e-robogók dominálnak, de ide tartoznak az elektromos egykerekűek is. A balesetek száma növekedést mutat a korábbi évekhez képest, de ez lehet attól, hogy megnövekedett az e-robogósok száma. Éppen ezért a kutatók több adatot kérnek be az e-robogó használatáról, hogy tisztázni lehessen a kockázati szintet, amely egyes korábbi elemzések szerint magasabb, mint a kerékpározásé.
Az e-robogókkal kapcsolatos sok balesetben és sérülésben csak a vezető érintett, más közlekedők nem.
Ilyen esetekben nem lehet rendőrt kihívni a helyszínre, így előfordulhat, hogy a baleset be sem kerül az országos adatok közé. Nemzeti szinten többet kell tenni a kórházi adatok és a rendőrségi nyilvántartások összekapcsolása érdekében, hogy teljesebb képet kapjanak a sérülések arányáról.
A bejelentett e-robogókkal kapcsolatos halálesetek gyakran alkohollal kapcsolatosak, és a rendelkezésre álló korlátozott adatok azt mutatják, hogy
az elhunytak fele-kétharmada fogyasztott alkoholt vezetés előtt.
Ezért a meghozandó intézkedéseknek jogi korlátokat kell tartalmazniuk, megfelelő szintű végrehajtással. Finnországban és Norvégiában a városi hatóságok arra kötelezték a közös e-robogó-szolgáltatókat, hogy korlátozzák az éjszakai sebességet, máshol betiltották a közösségi e-robogókat éjszakai órákban – az intézkedések a sérülések számának csökkenését eredményezték.
Koppenhága 2020-ban betiltotta, majd a következő évben újra bevezette őket, de szigorú új szabályokkal.
Barcelona 2016 óta részlegesen betiltotta ezeket a város történelmi részein.
Londonban továbbra is tilos a magántulajdonban lévő e-rollerek közutakon való használata, de 2021 közepe óta három üzemeltetőnél zajlanak nyilvános próbaüzemek.
Róma kapcsolata az e-robogókkal 2022-ben vált kérdésessé, amikor új szabályokat kellett bevezetniük, a lakosság biztonsága miatt.
A városi területeken a 30 km/órás sebességkorlátozás az egyik fő eszköz, amellyel a városok csökkenthetik az e-robogó használóinak kockázatait a városi területeken. A 30 km/h vagy annál kisebb sebességgel közlekedő személygépkocsik, kisteherautók és teherautók vezetői sokkal kisebb valószínűséggel veszélyeztetnek olyan úthasználókat, mint az e-robogósok, a gyalogosok és a kerékpárosok.
Uniós szabályozás hiányában több EU-tagállam, köztük Németország és Spanyolország is kidolgozta saját nemzeti szabványait a járművekre.
Az ETSC azt javasolja, hogy az EU dolgozzon ki egy egységes kötelező műszaki követelményrendszert:
- a 20 km/h-s kötelező végsebesség-korlátozást, amelyet gyárilag be kell állítani. 11 európai ország már nemzeti szinten 20 km/h maximális sebességet ír elő az e-robogókra,
- a fékteljesítmény minimális szintjét,
- a maximális gyorsulás korlátozását,
- az első és hátsó féket,
- a hangjelző berendezést (például csengőt),
- első és a hátsó lámpákat.