Werner Olle autópiaci szakértő szerint körülbelül 100 ezer elektromos autó áll Németországban úgy, hogy nem tudják őket eladni.

A Totalcar cikke szerint Olle úgy gondolja, hogy ezek az autók a közeljövőben nem is fognak a vásárlókhoz kerülni a kereslet hiánya miatt.

Ezek a járművek jelenleg a gyárak közelében található parkolókban vagy a kereskedőkénél várakoznak arra, hogy valaki megvegye őket. A szakértő szerint mindez annak köszönhető, hogy az elektromos autókra igényelhető támogatás megszűnt, így elapadt a kereslet.

Mindeközben a német elektromosautó-export az elmúlt évben jelentősen megnőtt, a gyártók 786 ezer autót exportáltak összesen 36 milliárd euró értékben, ami 58 százalékos növekedést jelent a megelőző év adataihoz képest. A tisztán elektromos autók exportbeli részaránya körülbelül 25 százalék volt.

Olle a Berliner Zeitungnak ennek kapcsán úgy fogalmazott, hogy az export nem képes minden problémát megoldani, ráadásul hosszú távon a felhalmozás költséges és csak komoly kedvezményekkel lehetne rávenni a vevőket arra, hogy megvásárolják a komoly árcédulával rendelkező modelleket, így jelentős kérdés, hogy meddig tud megmaradni a jelenlegi szinten a német autóipar.

Pánikolnak a német autógyártók, Kína lapul a háttérben

Komoly hatással lehet a német autóiparra Kína válaszlépése az amerikai és az uniós kereskedelmi konfliktusra.