„A nyersanyagellátás szűk keresztmetszete maga a bányászati termelési kapacitás, ezért kell közvetlenül a bányákba befektetnünk” – mutatott rá. Az elektromos járművek gyártási költségének mintegy 40 százalékát az akkumulátorcella teszi ki.
A Fordot is ők látják majd el
A konszern tervei szerint PowerCo akkumulátorgyártó érdekeltsége nem csak a konszern saját igényeit fogja kielégíteni, hanem globális szinten jelentős alapanyag-ellátó lesz Thomas Schmall tájékoztatása szerint. A PowerCo először a Ford számára szállít majd akkumulátorcellákat ahhoz az 1,2 millió járműhöz, amelyet az amerikai autógyártó a Volkswagen elektromos MEB platformjára épít Európában – mondta.
Schmall szerint a Volkswagen hosszú távon annyi akkumulátorcellát tervez gyártani, amivel fedezni tudja saját globális akkumulátorszükségletének a felét. Az akkumulátorgyártás túlnyomó részét Európában és Észak-Amerikában tervezi kiépíteni. Nem szolgált azonban pontos információval arról, hogy milyen lehetséges helyszíneket vizsgálnak, vagy hogy a Volkswagen hol és mikor fektetne be közvetlenül bányákba, mondván, hogy piaci megfontolásból egyelőre nem hozzák nyilvánosságra ezeket a terveket.
A jövőben lesz néhány akkumulátorcella-szabvány a világon. A nagy volumenű saját termeléssel és harmadik fél piaci ellátásával azt akarjuk elérni, hogy az egyik ilyen szabvány a miénk legyen
– mondta.
A tavaly alapított PowerCo 2030-ra 20 milliárd eurós (21,22 milliárd dollár) éves forgalmat tervez. Ami elég ambiciózus cél egy olyan cég számára, amely még nem termel jelentős mennyiségben. A PowerCo németországi Salzgitterben 2025-ben, a spanyolországi Valenciában 2026-ban, a kanadai Ontarióban pedig 2027-ben indítja be az akkumulátorgyártást.
Ők a dominánsok
A Volkswagen 180 milliárd eurós ötéves fejlesztési tervében 15 milliárdot különítettek el erre a három már ismert akkumulátorgyárra és nyersanyagbeszerzésekre. A konszern 2026-ig – amikorra a német és a spanyol üzemek már termelni fognak – biztosította a nyersanyagellátást, és a következő hónapokban dönt arról, hogy miként fedezi majd a további igényeit – mondta Schmall az interjúban. A Volkswagen emellett mintegy 14 milliárd dollár értékben rendelt akkumulátorokat a Northvolt svédországi üzemétől.
Németország megakadályozza a környezetszennyező autók értékesítésének megszüntetését célzó intézkedés végleges jóváhagyását, és más országok is beszállhatnak a kezdeményezésbe. A cseh, a német és az olasz közlekedési miniszter hétfőn Brüsszelben hasonlóan gondolkodó kollégáival kíván találkozni, hogy kitalálják, hogyan lehetne megmenteni a belső égésű motorokat a 2035-ben bevezetendő uniós tilalomtól.
Globális szinten olyan ázsiai gyártók, mint a CATL, az LG Chem és a Samsung SDI uralják az akkumulátorcella-gyártást. Európában pedig a tervezett akkumulátorcella-gyártókapacitás közel felét az ázsiai szereplők adják.