Az európai autóalkatrész-beszállító ipar munkahelyeinek fele megszűnhet a következő években, ha továbbra is a korábbinál kevesebb új autót vásárolnak az autósok, nem tér magához az elektromos autók értékesítése és folytatódik a kínai villanyautók térhódítása Jean-Louis Bech, a francia beszállítók (Fiev) elnöke szerint.

Látva hogyan alakul az európai autógyártás, sajnos nem túlzás, hogy a következő öt évben, azaz nagyon-nagyon gyorsan megtörténhet, hogy az állások több mint fele odavész

– mondta Bech a Reuters beszámolója szerint.

Mindeközben az Egyesült Államok elnökválasztási kampányában is felizzott az autóipar jövőjéről szóló vita. Kamala Harris folytatná Joe Biden támogatási és vámpolitikáját, amelynek célja, hogy versenyképessé tegye az Egyesült Államok autógyártóit a kínai kihívókkal szemben az elektromos autók gyártása terén. Donald Trump ezzel szemben arról beszélt az autóiparban dolgozóknak, hogy a villanyautók megjelenésével Kína egyszerűen elveszi a munkájukat.

Miért gyártunk egy olyan terméket, amelyben ők a dominánsak? Ők akarnak lenni a dominánsak. Nem marad az USA autóiparából semmi, ha az amerikai autóipar megpróbál átállni az elektromos autók gyártására


– mondta Trump a napokban az egyik nagygyűlésén. 

A Ford vezére közölte: nagy a baj

Kipróbálta az egyik kínai elektromos SUV-t és az eredmény teljesen lesokkolta.