Robert Habeck az első magas rangú európai tisztviselő Pekingben azóta, hogy Brüsszel komoly vámokat javasolt életbe léptetni a kínai gyártású elektromos járművek (EV) importjára az EU által túlzottnak tartott támogatások ellensúlyozására.
Peking még pénteken, a német alkancellár érkezése előtt figyelmeztetett, hogy kereskedelmi háborút indíthat el az EU-val az elektromos járművek miatti súrlódások fokozódása.
Robert Habeck az NDRC vezetőjével folytatott egyeztetésen azt hangsúlyozta, hogy az uniós vámtarifák célja a Kínával szembeni egyenlő versenyfeltételek megteremtése, amit nem büntetővámként kell felfogni. A német gazdasági miniszter szerint az olyan országok, mint az Egyesült Államok, Brazília és Törökország alkalmaztak büntetővámokat, az EU azonban nem. „Európa másképp csinálja a dolgokat."
Az EU felülvizsgálatából eredő kiegyenlítő vámintézkedések „nem büntetés" – mondta, hozzátéve, hogy az ilyen intézkedések célja a Peking által a kínai vállalatoknak nyújtott előnyök kompenzálása.
Füstbement Európa terve, két tűz közé került
Kifulladni látszik az öt évvel ezelőtti francia-német megállapodás arról, hogy milliárdokat fordítanak az európai akkumulátoripar fellendítésére, valamint arra, hogy az övezet gazdasága felzárkózzon Kínához és az Egyesült Államokhoz. A két szuperhatalom ugyanis meghiúsíthatja az elképzeléseket.A kínai illetékes szerint a kínai gyártmányú elektromos járművekre kivetett uniós behozatali vámok mindkét félnek ártanak, és cáfolta a tisztességtelen támogatásokkal kapcsolatos vádakat. Hozzátette: „mindent megteszünk a kínai vállalatok védelme érdekében."
A múlt héten azt közölte az Európai Bizottság, hogy vizsgálata szerint az akkumulátoros elektromos járműgyártás Kínában tisztességtelen támogatásban részesül, ami gazdasági kárral fenyegeti az Európai Unió elektromos járműgyártásban érdekelt vállalatait, valamint hátrányos lehet a kínai gyártmányok uniós importőreire, felhasználóira és fogyasztóira.
A Bizottság ezért kilátásba helyzete, hogy ha a kínai hatóságokkal folytatott megbeszélések nem vezetnek eredményre, az unió ideiglenes kiegyenlítő vámokat vezethet be július 4-től, az egyes tagállamok vámhatóságai által meghatározott formában.
Az Európai Bizottság által vizsgált három kínai gyártóra – BYD (17,4 százalék), Geely (20 százalék), SAIC (38,1 százalék) – vonatkoznának egyedi vámok. Más elektromos járműgyártásban érdekelt kínai vállalatra, melyek együttműködtek az uniós vizsgálatban, átlagosan 21 százalékos vám vonatkozna. Az összes többi kínai gyártóra pedig, amelyek nem működtek együtt a vizsgálatban, 38,1 százalék vámot kellen alkalmazni.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Túl sokan vannak? Kizárhatnak 13 bíborost a konklávéból, ezen múlhat a választás

Az orvoshiány menti meg a bepiált, jogsi nélkül száguldozó berettyóújfalui szakorvost

Nagy baj van, nyugtatót hívtak vissza a patikákból

Újabb szigor jön az egészségügyben

Zivatarriadó péntekre, de már látszik az időjárási fordulat

Olyan felvételek jöttek a 67-es útról, amilyeneket még sosem látott - döbbenetes erővel csap oda a természet!

Trónfosztás: Elon Musk már nemigen rúg labdába Európában

Ezért nincs alku: villámgyorsan adják el a lakásokat Budapesten

Így lökik ki a kocsiból a tulajt a próbakör alatt - rémisztő, ami Magyarországon megy
