Minden háztartás megérezte az elmúlt egy évben a rekordokat döntő infláció hatását. A tartósan magas energia- és alapanyagárak következtében az élelmiszerek ára világszerte jelentősen emelkedett. Magyarországot sem kerülte el az áremelkedés, amely érdemi hatással volt a fogyasztási szokásokra is.
A magyarországi háztartások jövedelmük jelentős részét költik élelmiszerre, így az emelkedő árak átalakították a keresletet is. Amellett, hogy a vevők tudatosabban készülnek fel a bevásárlásra, az árakra is érzékenyebbek, ugyanakkor a minőségről sem szeretnének lemondani.
A megváltozott vásárlói igények hatására jelentősen nőtt a saját márkás termékek iránti kereslet, noha a korábbi években is töretlen volt ezek népszerűsége
– hangsúlyozta a Napi.hu-nak a Lidl Magyarország.
A minőség és a kedvező ár a saját márkás termékek védjegye
Magyarország legnagyobb diszkontlánca arra hívta fel a figyelmet, hogy kínálatuk ezekre a saját márkás termékekre épül, a vásárlók pedig kifejezetten keresik ezeket az élelmiszereket.
A Lidl büszke saját márkás kínálatára, amelynek kiváló, magas minőségét igazolja vissza
- egyrészt a vásárlók elégedettsége,
- másrészt az a számos díj, amelyet a fogyasztók és a szakma szereplői szavaztak meg a vezető hazai diszkontláncnak.
Friss zöldségeket és gyümölcsöket keres? Mutatjuk, hol vásároljon
Sorozatban negyedik alkalommal nyerte el „Az Év Zöldség- és Gyümölcskereskedője” díjat a Lidl. A diszkontlánc számos más elismerést is bezsebelt Az Év Boltja 2023 versenyen, beleértve a közönségdíjat is ami egyértelmű visszajelzése a vásárlók elégedettségének. Bővebben >>>A Lidl amellett, hogy büszke ezekre a termékekre, óriási figyelmet is fordít arra, hogy mindig kedvező áron legyenek elérhetők, és maradéktalanul megfeleljenek a legszigorúbb nemzetközi minőségbiztosítási szabványoknak.
Kiváló minőségüket a független vizsgálatok sorra megerősítik, nem is beszélve a vásárlók körében kimagasló népszerűségről, amely a legfontosabb visszaigazolás.
A termékek ráadásul a vásárlók által megszokott egyedi csomagolásukról is jól beazonosíthatók, ezzel megkönnyítve a bevásárlást.
A friss termékeknél a saját márkás a nyerő
A diszkontlánc saját márkás terméki közül a fogyasztók körében a friss árucsoportok a legnépszerűbbek. Idetartoznak egyebek mellett
- a tej és tejtermékek,
- a felvágottak
- és a friss húsok.
Más termékkategóriákban is komoly kereslet tapasztalható, például a saját márkás fagyasztott termékek, valamint a különféle nassolnivalók iránt.
A hazai termelőket és gyártókat támogatja a Lidl
A Lidl egyik legrégebbi és legnépszerűbb saját márkája a Pilos, amelyet a diszkontlánc magyarországi piacra lépésével egyidőben ismerhettek meg a hazai vásárlók.
A termékcsaládhoz a vállalat kiváló minőségű, de kedvező árú tej és tejtermékei tartoznak, melyek diszkontlánc teljes tej és tejtermék választékának közel a felét adják. A több mint 80 árucikk között megtalálható
- a tej,
- a vaj,
- a margarin,
- a túró,
- a kefir,
- a tejföl,
- a joghurtok,
- a kakaós italok,
- számos tejes és túrós desszert,
- a főző- és habtejszín,
- valamint a sajtok és a sajtkrémek széles választéka.
Ezeknek az élelmiszereknek a legnagyobb része ráadásul hazai beszállítóktól származik. A hazai vállalkozások kiemelten fontos partnerei a diszkontláncnak, ezeket a szereplőket a Lidl a nemzetközi üzlethálózatán keresztül a külpiacra jutásban is aktívan támogatja.
Ennek az együttműködésnek köszönhető, hogy elsősorban a környező országok Lidl áruházaiban mintegy 30 különféle magyar termék kapható: egyebek mellett a sajtok, a joghurtok, a kefírek, a túró, a túródesszert, a kakaós italok, valamint a tejek.
A speciális igényeket is kielégíti a Pilos termékcsalád: a legtöbb tejtermékből már laktózmentes változat is kapható.
A kiváló minőség alacsony áron sem lehet alku tárgya
A minőség nem lehet alku tárgya, a legmagasabb szintű termékminőséget garantáló hivatalos minősítéseknek kell megfelelnie minden beszállítónak, gyártónak, és azoknak a termékeknek, amelynek végül a Lidl vásárlóinak asztalára kerülnek.
A Pilos árucikkekkel több olyan díjat is elnyert a vállalat, amelyeket kizárólag a legmagasabb minőségű termékeknek ítélnek oda.
Ezek közé a díjak közé tartozik
- a Mentes-M díj,
- az Érték és Minőség Nagydíj,
- a Kiváló Minőségű Élelmiszer, amelyen a diszkontlánc termékei több alkalommal is első helyezést értek el.
„Magas standardokkal és precíz minőségirányítással, szigorú ellenőrzések révén gondoskodunk termékeink minőségéről és frissességéről. Mielőtt saját márkás termékeink felkerülnek az áruházak polcaira, ellenőrizzük és teszteljük őket. Minőségbiztosítási irányelveink betartását beszállító partnereinktől is elvárjuk. Folyamatainkat éjjel nappal monitorozzuk és fejlesztjük, hogy mindig a legjobb minőséget kínálhassuk az üzleteinkben vásárlóinknak” – hangsúlyozta Tőzsér Judit.
A Lidl kommunikációs vezetője a Napi.hu-nak kiemelte: „a termékek minőségi és élelmiszer-biztonsági ellenőrzésére minőségbiztosítási rendszert működtetünk. Célunk, hogy minden terméket megfelelő rendszerességgel és hatékonyan tudjunk ellenőrizni, ezért a vizsgálatok gyakoriságát élelmiszer-biztonsági kockázatértékelés alapján határozzuk meg. A saját márkás élelmiszerek vizsgálatakor a belső minőségellenőrzési folyamatokon túlmenően elismert, független szakértő vizsgálólaboratóriumokra is támaszkodunk.”
A Lidl kiemelt figyelmet fordít a partnerei kiválasztásakor a minőségbiztosításra. A diszkontlánc részére a beszállítás egyik alapvető feltétele az IFS (Higher Level) szabvány szerint tanúsított minőségirányítási rendszer működtetése, mindemellett elfogadja a BRC vagy FSSC szabványokat is. A diszkontlánc a szoros beszállítói együttműködéseken keresztül segíti partnereit a megfelelésben és a folyamatos fejlődésben.
A fogyasztók gyorsan változó szokásaihoz igazított kínálat
Innovatív és felelős vállalatként a Lidl évek óta kiemelt hangsúlyt fektet az egészséges és kiegyensúlyozott étrend támogatására. Beszállítóival együttműködve az aktuális táplálkozástudományi ismeretekhez igazodva segít a tudatos, egészséges életmódba beilleszthető, valamint a speciális táplálkozási igényeknek megfelelő termékek kialakításával.
Tőzsér Judit a fogyasztói elvárásokkal kapcsolatban rámutatott: „A Lidl egyik kiemelt célja, hogy 2025-ig átlagosan 20 százalékkal csökkentse a saját márkás termékeiben a hozzáadott só- és cukortartalmat. Szem előtt tartjuk a megváltozott fogyasztói szokásokat, ezért folyamatosan bővítjük laktóz- és gluténmentes, bio és vegán termékkínálatunkat is annak érdekében, hogy az ételintoleranciával és ételallergiával élők, valamint a speciális táplálkozást folytatók is változatosan állíthassák össze étrendjüket.”
A diszkontlánc kommunikációs vezetője kérdésünkre hozzátette: „A Lidl minden egyes új termék bevezetése előtt vakteszten veti össze az adott terméket a konkurensekkel, hogy lemérje ezek kedveltségét a versenytársakhoz képest is. A terméktesztek eredményei pedig nem csak egyszerű adatok maradnak, hanem ezek alapján a termék kifogásolt tulajdonságainak továbbfejlesztésére kerül sor. A már piacon lévő termékek esetében a Lidl évente tervezetten és szúrópróbaszerűen érzékszervi tesztet végez, illetve végeztet független akkreditált laboratóriumokkal.”
A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.