Az eMAG a nyár végén leépítést tervez Magyarországon, hogy ezt követően ősz végéig egy kisebb hazai csapat feleljen a webshop Marketplace részéért.

A 24.hu egy, a hazai kereskedelemben dolgozó forrása alapján értesült a leépítés híréről, a portál megkeresésére az online piactér azt közölte, hogy „az eMAG továbbra is dedikált helyi csapattal folytatja működését Magyarországon, kihasználva a több mint 56 ezer eladót befogadó regionális piacterek növekedését a délkelet-európai régióban. Mivel az eMAG elsődleges növekedési fókuszát a Marketplace-ekben látja, a vállalat a kereskedelmi és a vonatkozó támogatási tevékenységeit központosítja”. 

Ez a központosítás megerősíti, hogy az eMAG továbbra is versenyképes ajánlatokat kínálhasson ügyfeleinek, üzleti tevékenysége pedig hosszú távon fenntartható maradjon Magyarországon és az egész régióban a regionális hatékonyság és a folyamatos beruházások kihasználásával

– tették hozzá.

A válaszlevélben azt is közölték, hogy a Marketplace-hez kapcsolódó tevékenységeket és a helyi kezdeményezéseket továbbra is budapesti irodából, helyben kezelik, a potenciális Marketplace partnerek felkutatására, illetve a magyar vállalkozók támogatására összpontosítva.

Egy újabb megkeresésre viszont már arról írtak, hogy „a regionális piactérré való átalakulásunk részeként továbbra is jelentős méretű csapattal folytatjuk magyarországi tevékenységünket, amelynek fő fókusza, hogy az ügyfeleink minden igényét kielégítő  termékek széles választékát kínálja jó minőségű online szolgáltatásainkon keresztül."

A rendelések kitörlése volt az eMAG akciója, célkeresztbe került

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az Extreme Digital-eMAG Kft.-vel (eMAG) szemben a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt.