A szaktárca indoklása szerint az utóbbi hetekben megnövekedett az ételfutárok tevékenységével kapcsolatosan a  fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma.

A jelzett problémák valamennyi nagyobb ételkihordó céget érintik, többek között a Woltot, valamint a Foodorát is.

A panaszok szerint az ígért kiszállítási határidőnél jelentősen később érkeznek meg az ételek, az árak feltüntetése nem egyértelmű vagy hibás, a kiszállítás pedig nem megfelelő.

A nemzetgazdasági miniszter a kifogásokra tekintettel rendkívüli vizsgálatot rendelt el ezeknél a vállalkozásoknál.

A kormányhivatal próbavásárlással egybekötött ellenőrzése négy területre
 kiemelten fókuszál:

  • a kiszállított ételek minősége és megfelelő állapota (pl. kihűlt,
    kiborult, kifolyt, összerázódott, elázott),
  •  a jelzett kiszállítási idő betartása (pl. jelentős késéssel érkezett meg),
  • az árakkal kapcsolatos problémák (pl. különböző jogcímeken történő
    többletdíjak felszámítása, így kiszállítási díj, szolgáltatási díj),
  • a fogyasztó kompenzációja (pl. fogyasztói sérelem esetén vállalnak-e
    kompenzációt, illetve azt ténylegesen biztosítják-e; visszakapja-e
    valójában a vételárat a fogyasztó végső esetben).   

A fentieken túl az ellenőrzés kiterjed a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben található tájékoztatási kötelezettségekre is.