A Farnborough Air Show-n az Airbus először mutatta be nyilvánosan a hamarosan forgalomba kerülő A321XLR típusát a tanúsítás óta. A légitársaságok már türelmetlenül várták a keskeny törzsű, hosszú távú járatokat teljesítő repülőgép idén esedékes átadását – számolt be a nagyszabású rendezvényről a CNBC.
Annak ellenére azonban, hogy kereskedelmi repülőgépek bemutatása nélkül, visszafogottan viselkedett,
az amerikai Boeing dominált az üzletkötési fronton az első napon.
A Korean Air 40 széles törzsű utasszállító repülőgépre írt alá szerződést az amerikai repülőgépgyártóval, míg a Japan Airlines 10 darab 787-9 Dreamlinerre adott le határozott megrendelést a Boeingnél, további 10 darabra szóló opcióval.
A VietJet vietnami légitársaság 20 darab A330neo típusú Airbus repülőgépre adott le megrendelést.
Az Airbus eközben a több ezer kereskedelmi küldött figyelmét a
hamarosan forgalomba kerülő A321XLR bemutatójával kötötte le, amely a világ leghosszabb egyfolyosós repülőgépe lesz.
A gép pénteken kapta meg az európai engedélyt. Számos légitársaság, köztük az ír Aer Lingus és a spanyol Iberia várakozással tekint rá, mivel alacsonyabb üzemanyagköltség mellett olyan hosszú útvonalakat is képes lefedni, amelyeket eddig csak nagyméretű repülőgépek teljesítettek.