December 1-től lesz hatályos az intézkedés, miután a törvénytervezetet a termelők és a forgalmazók közötti kereskedelmi tárgyalásokról október elején vitatja meg a nemzetgyűlés - mondta Bruno Le Maire gazdasági miniszter a France2 közszolgálati televízióban. Hozzátette, hogy az intézkedés hat hónapig lesz érvényben.

Elisabeth Borne miniszterelnök szombaton jelentette be, hogy a kormány szeptember végi ülésén vitatja meg a törvényjavaslatot, amely alapján lehetővé válik önköltségi áron alul forgalmazni az üzemanyagot.

A veszteséges áron történő árusítás 1963 óta tilos Franciaországban.

Az esetleges ideiglenes engedélyezés miatt sokan attól tartanak, hogy a szupermarketek túlságosan éles versenyt fognak folytatni a kisebb, független benzinkutakkal szemben. Ezt az álláspontot hangoztatja több ellenzéki képviselő is.

  • A Marine Le Pen vezette Nemzeti Tömörülés és a radikális baloldali Engedetlen Franciaország nem támogatja az elképzelést, mert az a nagy forgalmazóknak kedvezne.
  • A Zöldek szerint az olyan nagy olajipari cégeket, mint a Total, kellene inkább megadóztatni, és abból üzemanyagcsekket osztani a rászorulónak.
  • A jobboldali Köztársaságiak megosztottak a kérdésben, és várhatóan kedden alakítanak ki közös álláspontot.

Amennyiben a törvényjavaslatot elfogadja a parlament, a kérdés az lesz, hogy hány töltőállomás fogja alkalmazni azt, miután nehezen elképzelhető, hogy a független töltőállomások veszteségesen adják el a legfőbb forgalmi forrásukat, ellentétben a nagy szupermarketekkel, amelyek az üzemanyag-árusítást arra használják, hogy magukhoz vonzzák a vásárlókat.

Franciaországban a 10-11 ezer töltőállomás mintegy harmadát a TotalEnergies (3400), felét pedig a szupermarketek üzemeltetik, a függetlenek száma mintegy 2500.

Úgy tűnik, az üzemanyagárak lökhették egekbe az inflációt

Nagy Márton szerint mérföldkő, hogy az élelmiszerinfláció augusztusban 20 százalék alá, 19,5 százalékra süllyedt. Bővebben >>>