A Sameday csomagküldő szolgálat működése az utóbbi hetekben drámaian romlott, a Facebookon létrehozott „Sameday károsultak csoportja” tagjai arról számolnak be, hogy
- a megrendeléseik több, sokszor legalább három hete késnek;
- az ügyfélszolgálat se e-mailben, se telefonon nem reagál;
- van, aki kap egy értesítést, hogy kihozzák a csomagját, de az mégsem jön ki, a futár pedig elérhetetlen;
- van, akinek azt jelzi a rendszer, hogy kiszállították a megrendelését, de nem kapott semmit;
- mások pedig a megrendelttől teljesen eltérő csomagot kaptak.
A csoport tagjai a tapasztalatok megosztása mellett keresik a megoldásokat is, felmerült, hogy
- felkeresik a Sameday központi raktárát, hogy személyesen hozzák el a csomagjukat;
- a fogyasztóvédelemhez fordulnak;
- a rendőrségen tesznek csoportos feljelentést.
A Telex megkeresésére
a csomagküldő szolgálat elismerte a kiszállítási nehézséget, de mint írta, ez átmeneti.
Magyarázatként hozzáfűzte:
ideiglenesen üzemeltetési és ügyfélszolgálati nehézségekkel nézünk szembe az őszi, a szezonra nem jellemző kedvezmények által okozott csomagdömping és a korábbi akvizíciók miatt jelenleg is zajló konszolidációs folyamatok miatt.
A problémák megoldása érdekében a cég intézkedéseket tervez, mint például
- hosszabb munkanapok,
- extra műszakok bevezetése
- és az ügyfélszolgálat megerősítése.
A Sameday már több éve működik Magyarországon, eddig jelentős veszteségeket könyvelt el, amelyeket a terjeszkedési tervei és a legutóbbi felvásárlások is súlyosbítottak. De nemcsak a romániai cég, hanem más csomagküldő szolgálatok, mint a Packeta is hasonló problémákkal küzdenek, amelyeket a megnövekedett rendelésforgalom és a raktározási nehézségek okoznak.