A General Motors (GM) amerikai  járműgyártó, amely eddig 10 milliárd dollárt fordított az önvezető robottaxi projektjébe, úgy döntött, hogy mostantól a vezetőtámogató rendszerek fejlesztésére összpontosít, amelyek fokozatosan lehetővé teszik az  önvezető vezetést magángépkocsikban.

Az amerikai autóipari óriás számításai szerint a döntéssel várhatóan évi 1 milliárd dollárt takarít meg a cég.

A GM hosszú ideig dolgozott leányvállalatával, a Cruise-zal egy sofőr nélküli taxiszolgáltatás létrehozásán. A projekt keretében az Egyesült Államok városaitól Tokióig terjedő terjeszkedést terveztek, a Cruise már kormány és pedál nélküli autókat is tesztelt.

A projekt azonban megbicsaklott 2023 végén egy San Franciscó-i baleset után, amikor egy nőt elütött egy ember által vezetett jármű, és egy Cruise robottaxi elé vetette. Az autonóm jármű azonban nem észlelte az elé került nőt,  és hat méteren át vonszolta, mielőtt megállt.

A Cruise kezdetben lekicsinyelte az incidenst, ami ahhoz vezetett, hogy San Francisco városi hatósága megvonta a működési engedélyét, és ki kellett vonni a cég járműveit a forgalomból.

Jelenleg a Google testvérvállalata, a Waymo jár az élen a robottaxi-iparban, több amerikai városban működik és heti több mint 150 ezer utast szállít. Mindkét cég az Alphabet tulajdona.

Eközben az Amazonhoz tartozó Zoox is készül saját robottaxi szolgáltatásainak bevezetésére olyan városokban, mint Las Vegas és San Francisco.