A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított az ALDI Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Betéti Társasággal (ALDI) szemben, mivel észlelte, hogy a vállalkozás valószínűsíthetően nem a szakmai gondosság követelménye alapján alakította ki kereskedelmi kommunikációjával összefüggő belső eljárásrendjét. Az üzletekben elhelyezett „100% friss és magyar hús állandó kínálatunkban”, „100% friss és magyar”, valamint „Hazait szeretettel” felirattal megjelölt hűtőpultjaiban
valószínűsíthetően nem kizárólag magyar származású termékek voltak megtalálhatóak.
A GVH gyanúja szerint a vállalkozás 2021. november 25-től nem rendelkezik olyan következetesen alkalmazott belső ellenőrzési mechanizmussal, amellyel biztosítaná, hogy a fenti állításokkal megjelölt hűtőpultokban kizárólag magyar származású termékeket találnak a fogyasztók.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.
Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
A Gazdasági Versenyhivatal felhívja a figyelmet arra, hogy a versenytörvény szerint az ügyfélnek a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére való felhívásától az annak teljesítéséig terjedő időtartam az ügyintézési határidőbe nem számít be.
A GVH ezúton is felhívja a vállalkozások figyelmét, hogy az egyes termékek jellemzői (pl. eredet, származás, minőség) a fogyasztók döntéseit meghatározó módon befolyásolhatják. Ezért a kommunikációjuk során csak olyan állításokat tegyenek közzé, amelyeket teljeskörűen és megalapozottan alá tudnak támasztani. A versenyhatóság figyelemmel követi a hazai minőségre utaló jelzéseket is, legutóbb a City Taxival szemben indított vizsgálatot a valószínűsíthetően jogsértő állításai miatt.
Reagált az Aldi
A GVH eljárása nem magára a vállalásra irányul, hanem csak arra, hogy egyes esetekben a frisshús-hűtőkben az állandó kínálatban szereplő magyar friss hús termékek mellett olyan termékek is kihelyezésre kerültek, amelyek nem magyar forrásból származtak – közölte a vállalat. Az ALDI szerint a magyar friss húsokra vonatkozó vállalásával kapcsolatban az üzletekben és az egyéb felületeken megjelenő állításai valósak, érthetőek, követhetőek és a termékek jellege, illetve a csomagolás alapján is egyértelműek. Az ALDI vásárlói így meg tudják ítélni, hogy a húshűtőben mi minősül friss húsnak és mi nem, illetve mely termékek érkeznek magyar forrásból és melyek nem. A vállalat természetesen törekszik a jogkövető magatartásra és együttműködik a GVH-val, egyúttal bízik abban, hogy a fogyasztók továbbra is értékelik az ALDI-nak a magyar mezőgazdasági és élelmiszeripari beszállítók iránti elkötelezettségét.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!