Egy friss elemzés szerint a megkérdezett Z generációs fiatalok az összes többi nemzedéknél kevésbé gondolják úgy, hogy érdemes gyorséttermeket látogatni. A Morning Consult az éves amerikai közvélemény-kutatások eredményeit vizsgálta, hogy feltérképezze a Z, Y, X generációsok és a baby boomerek viszonyát az iparhoz.

A Z generációs vendéglátók megnyerése kulcsfontosságú

– állította Lindsey Roeschke, a Morning Consult utazási és vendéglátói elemzője a Business Insidernek.

„Egyes Z generációs fogyasztók tizenévesek vagy fiatal felnőttek, akikben éppen most fogalmazódnak meg kedvenc márkáik és étkezési szokásaik” – mondta az elemző. „Az idősebb nemzedékek tagjai időközben szülőkké váltak, ők az egyik leggyakoribb gyorséttermi fogyasztók, mivel gyakran választanak gyors, egyszerű ételt családjuk számára. Ha nem érik el a fiatalokat és nem lépnek kapcsolatba velük most, akkor fennáll annak az esélye, hogy elidegenítik őket.”

Bár az egyes korcsoportok többsége értékesnek találja a gyorséttermi ételeket, vannak különbségek. Júliusban, a felmérés utolsó hónapjában az X generációsok 48 százaléka támogatta az étkezési formát, míg a Z-sek között 34 százalékos volt annak népszerűsége.

Az évekig tartó áremelés után idén sok olyan gyorsétteremlánc, mint a McDonald's kezdett kedvezményeket kínálni, beleértve a megújult étlapokat és a korlátozott idejű étkezési ajánlatokat, mivel az eladások visszaestek. Roeschke szerint a Morning Consult kutatásai azt sugallják, hogy az étlapok új tételekkel való felrázása több Z generációs vendéget vonzhat be. Emellett a gyakori megrendelőknek kizárólagos hozzáférést biztosító hűségprogramok a Z generációs látogatók számára szintén szimpatikusak lehetnek.