Bár a szállodák drágasága miatt olykor feljogosítva érzik magukat a vendégek, hogy néhány tárgyat zsebre tegyenek a szobában talált tárgyakból, igazság szerint alig van néhány holmi, amit nyugodt szívvel szuvenírként kezelhetnek – írja a Femina.
Hazavihető tárgyak listája
Egy brit szállodaigazgató, Paul Bayliss, a Hotel Brooklyn igazgatója a The Sunnak felsorolta azokat a tárgyakat, amelyeket bátran betehet a vendég a táskájába, mert nem számolják fel, de azokról is beszélt, amiket semmilyen körülmények között nem lenne szabad eltenni, mégis sokan megteszik.
Piperecikkek
A menedzser tájékoztatása szerint az apró piperecikkeket, mini flakonos samponokat, balzsamokat, tusfürdőket, varrókészletet, fürdősapkát ajándéknak szánják, így bátran eltehetők. Igaz, ez már egyre kevésbé szokás újabban a szállodákban, mert a kevesebb hulladékkal járó, falra rögzített, nagyobb flakonos tusfürdők átveszik a mütyürök helyét a fürdőszobákban, ezeket viszont nyilvánvalóan nem szabad elvinni.
Papucsok
A szobába, gardróbba bekészített, vékony textilből készült, általában a szálloda logójával ellátott vendégpapucs is nyugodtan elvihető, hiszen azokat nem tudják újra felhasználni a hotelek. Javasolják viszont a viselésüket a szobákban és a wellnessben is.
Promóciók
A szálloda logójával ellátott tollak és puha fedeles jegyzettömbök is bátran vihetők, hiszen reklámcélokat szolgálnak, és ajándéknak szánják azokat. A bőrkötésű, nagyobb méretű noteszek, könyvek viszont a szálloda tulajdonát képezik, azokat nem szabad elzabrálni.
Amit tilos elhozni
Akadnak olyan tárgyak, amelyeket sokan megpróbálnak ellopni a szállodákból, ezzel akár komolyabb károkat is okozva. Lebukás esetén pedig nemcsak rendkívül kínos szituáció alakul ki, de fel is számolhatják azok árát.
Fürdőköpenyek, törölközők
A fürdőköpenyek tipikusan azok a tárgyak, amiket sokan távozás előtt még beleszuszakolnak a bőröndjükbe, pedig nem kellene, mert a papuccsal ellentétben azt kimosnák, és újra felhasználnák. A hiányzó fürdőköpenyeket a szoba árához számolhatják, sok esetben a ruhaakasztón található is erre vonatkozó figyelmeztetés, és ugyanez igaz a törölközőkre is.
Párnák
Rendszeresen találkoznak a szállodák olyan vendégekkel is, akik a párnákat csenik el. A Daily Mail szerint van olyan londoni szálló, ahol annyi párna eltűnt, hogy már kénytelenek voltak számlákat küldeni az enyves kezű vendégeknek.
Távirányító és elemek
A szállodai dolgozók szerint az egyik legrosszabb vendégszokás, amikor a távirányítókat és azok elemeit teszik zsebre. Noha apróságnak tűnik, és olcsón pótolhatja a hotel azokat, ezek a hiányosságok esetenként nem is tűnnek fel egy takarítás alkalmával, ám a következő vendégek számára meglehetős kellemetlenséget okozhatnak.