A világszerte tapasztalható, tartós gazdasági kihívások ellenére komoly érdeklődés mutatkozik az európai úti célok iránt – állapítja meg közös jelentésében a ForwardKeys piackutató intézet és az Európai Turisztikai Szövetség (ETOA). 

A legfrissebb adatok azt mutatják, hogy a nemzetközi érkezések száma júliusban és augusztusban összesen 12 százalékkal emelkedik Európában az előző évhez képest.

A növekedés oka egyrészt a kontinensen belüli utazások számának 10 százalékos emelkedése, másrészt az ázsiai–csendes-óceáni és amerikai piac élénkülése. Ázsiából különösen a kínai és a japán turisták érdeklődése nőtt a régió iránt (64, illetve 53 százalékkal).

Ez részben a nyári szezonban zajló nagyszabású rendezvényeknek köszönhető.

A gazdasági bizonytalanságot tükrözi ugyanakkor a turistaosztályra szóló jegyek iránti kereslet nagyobb mértékű növekedése (+11 százalék) a prémium kategóriás helyek iránti kereslet növekedéséhez (+1 százalék) képest.

A beutazó turizmusban Közép- és Kelet-Európa könyvelheti el a leggyorsabb növekedést az ukrajnai háború miatt késleltetett újraindulás után.

A régió ezen a nyáron jelentős, 23 százalékos növekedésre számíthat a turistaforgalomban a turizmus.com ismertetése szerint. 

Észak-Európában gyorsabb a növekedés (+12 százalék), mint Dél-Európában (+10 százalék), ami a fellendülés szélesebb körű, az összes európai régióban tapasztalható trendjét tükrözi.

A fellendülés főleg a városi úti céloknak köszönhető.

A legnagyobb, 37 százalékos keresletnövekedés az idei nyáron jelentős sporteseményeknek otthont adó München iránt tapasztalható, a német várost Bécs, Zürich, Prága és Budapest követi a sorban.

A 10 legjobban teljesítő város az elemzés szerint (zárójelben a növekedés mértéke 2023-hoz képest):

  • München (+37 százalék)
  • Bécs (+23 százalék)
  • Zürich (+23 százalék)
  • Prága (+22 százalék)
  • Budapest (+21 százalék)
  • Edinburgh (+19 százalék)
  • Barcelona (+19 százalék)
  • Madrid (16 százalék)
  • Nizza (+16 százalék)
  • Velence (+16 százalék)