Az Ingka Csoport bővítette piaci jelenlétét és még több embert ért el azáltal, hogy
több mint 1,3 milliárd eurót fektetett be a meglévő áruházak felújításába, a terjeszkedésbe és a digitális fejlesztésekbe, 43 új szervezeti egységet nyitott világszerte, köztük új áruházakat Japánban, Svájcban és Kínában, valamint tervezőstúdiókat elsősorban az Egyesült Államokban és Olaszországban, írta a cég közleményében.

A vásárlói élmény fokozása céljából az Ingka Csoport új fulfilment, azaz a vásárlói igényeket kiszolgáló hálózat mesterséges intelligencia által vezérelt technológiákat vezetett be:

  • gyorsabb lett az átvétel és kiszállítás,
  • az önkiszolgáló digitális kioszkok segítenek megtalálni a termékeket az áruházakban.

Mindez oda vezetett, hogy a vásárlói elégedettségi mérőszámok a 2024-es pénzügyi évben érték el a legmagasabb értéket az elmúlt öt év viszonylatában.

Az IKEA célja, hogy teljesítse a Párizsi Megállapodást, és elérje a nettó zéró kibocsátást azáltal, hogy 2030-ra legalább 50 százalékkal, 2050-re pedig 90 százalékkal csökkenti a teljes értékláncból származó abszolút üvegházhatásúgáz-kibocsátást. A vállalat felgyorsította a megújuló energiába történő beruházásait, és kötelezettséget vállalt arra, hogy 2030-ig 7,5 milliárd eurót invesztál – ebből már több mint 4,2 milliárd eurót be is fektetett – a nettó nulla kibocsátású társadalom létrejöttének felgyorsítása érdekében.

Az Inter IKEA Systems B.V. – amely az IKEA koncepció tulajdonosa és az IKEA franchise-átadója világszerte – ma azt is bejelentette, hogy az IKEA kiskereskedelmi forgalma 45,1 milliárd euró mind a 12 franchise-csoportot magában foglalva. Az Ingka Csoport részesedése a teljes forgalomból 88 százalék.

Karina Hartai, az Örs vezér téri IKEA áruház vezetője hangsúlyozta, 2023 szeptembere óta az IKEA a magyar piacon a termékek 20 százalékának árát csökkentette. Ezek az áruházak látogatottságának növekedéséhez vezettek az előző évhez képest, de az értékesítésben nagyjából hasonló csökkenést regisztráltak, mint globális szinten. „Beruházásaink nemcsak a termékeink és megoldásaink megfizethetőségének támogatására irányultak, hanem az áruházak fejlesztésére, a soroksári áruház teljes újjáépítésére és a digitalizációra is” – tette hozzá. 

A teljes pénzügyi eredményt november végén adják ki, az átfogó éves összefoglaló és fenntarthatósági jelentés pedig január végén jelenik meg.

Csak teljes sötétben tud aludni a magyar, a párnát választja a párja helyett

Kiderült, hogy a magyarok többsége csak teljes csendben és sötétségben tud elaludni, ráadásul éjjel inkább bújunk a párnához, mint a párunkhoz. Erről itt olvashat többet >>>