2025 februárban India elérte, hogy 23 városban 1000 kilométernyi metróvonalat húztak fel. Ezzel – a Metro Report International vasúttársaság szerint – a világ harmadik leghosszabb metróhálózata épült fel. Kínában több mint 11 000 km, az Egyesült Államokban pedig több mint 1300 km a metrók hossza – írta az Indexnek Klemensits Péter, a Neumann János Egyetem Eurázsia Központ tudományos főmunkatársa.
Narendra Modi miniszterelnök kormánya meg akarja előzni az Egyesült Államokat, havonta 6 kilométernyi új pálya üzembe helyezésével.
A modern és környezetileg fenntartható metrórendszerek Indiában kulcsfontosságú városi infrastruktúrát jelentenek, mert személygépkocsikból hatalmas a zsúfoltság és a környezetszennyezést is orvosolni kell, amit ezek okoznak.
Az új metróprojekt a Delhiben megvalósuló Namo Bharat lesz.
Ez egy olyan elektromos motorvonat, amelyet a RapidX (regionális gyorsvasút) számára építettek. A vonatot a francia Alstom cég tervezte és a gudzsaráti Savliban gyártották. A vonat aerodinamikus kialakítású, csökkenti a légellenállást utazás közben, melynek következtében akár óránként 180 kilométeres sebességre is képes.
India metróhálózatának építése 2002-ben kezdődött Delhiben, de az átalakulás és a bővülés példátlanul gyors volt Modi miniszterelnök vezetése alatt 2014 óta.
- Az elmúlt évtizedben a metróhálózat háromszorosára nőtt, és további 1000 kilométerrel bővült a hossza.
- A metróval ellátott államok száma ötről tizenegyre nőtt, míg a metróösszeköttetésben részesülő városok száma ötről 23-ra emelkedett.
- A napi utasforgalom a 2014-es 280 ezerről több mint egymillióra emelkedett, ami 2,5-szeres növekedést jelent,
- Továbbá a metrószerelvények által megtett teljes távolság megháromszorozódott, 86 000 kilométerről 2,75 millió kilométerre emelkedett.
Modi víziója szerint a kormány továbbra is elkötelezett a zökkenőmentes, megfizethető és modern városi közlekedés biztosítása mellett, hogy az emberek millióinak tegye könnyebbé az utazást és javítsa az életminőséget. Ezen fejlesztések támogatására 4600 millió rúpiát, mintegy 55,2 millió dollárt költenének és a megépített folyosó jelentősen javítja a Delhi és Meerut közötti regionális összeköttetést, gyorsan és kényelmesen.
Az indiai városok ideális tömegközlekedési rendszere a buszokat és a metrószerelvényeket kombinálná. Viszont azáltal, hogy India pusztán a metróvonalakra összpontosít, még azokban a városokban is, ahol azok feleslegesek, problémát okozott, mert nem használták annyian, mint amennyire számítottak.
Ez azért van, mert az utolsó mérföldön közlekedő buszokat és gyalogos utakat nem finanszírozzák – fejtette ki véleményét Geetam Tiwari, a Delhi Indiai Technológiai Intézet Közlekedéskutatási és Sérülésmegelőzési Programjának tanszékvezető professzora.
Bengaluruban ma mindössze 6769 busz közlekedik a 13 milliós nagyvárosban. Ezek napi 3,2 millió utast szállítanak, míg a metró napi 900 ezret.
Az indiai városok legtöbb metrórendszerét a szövetségi és az állami kormányzat közösen finanszírozza, nemzetközi pénzügyi intézmények nyújtotta kölcsönökkel együtt.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Már el is költötte a pénzét máshol a dubaji befektető

Gyerekrablók tartják rettegésben az országot, kitört a pánik

Magyarországon bujkáló ismerős arc tűnik fel a MNB-s kavarásban

Változik a saját autó birtoklásának szabálya

Megszűnnek a csekkek és utalványok, minden kifizetés elektronikus lesz

Elképesztő újítást vetett be a Windows: szó szerint elképesztő

Felborogatják az amerikai termékeket a boltokban, durvul az európai bojkottmozgalom

Döntöttek: a nőket is behívják kötelező katonai szolgálatra

Újabb jelentős változás: távozik a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója
