A Nemzetközi Közúti Fuvarozók Egyesületének 2022-es kutatása szerint 40 százalék felett van már a sofőrhiány, ami azt jelenti, hogy több százezer pozíció van betöltetlenül. A masszív bérfejlesztéseknek köszönhetően lassan a magyar cégek nemzetköziben mozgó sofőrjei hasonló bért keresnek, mintha egy nyugati cég alkalmazná őket, de lyukak ennek ellenére is maradtak – írja a Mandiner.
A Waberer's jelentette be elsőként tavaly kora tavasszal, hogy Indiából hoznak 79 sofőrt és három flottaüzemeltető alkalmazását tűzték ki célul. A nyáron már arról számoltak be, hogy az első indiai sofőrjük, Kumarasan Mahendran sikeresen elvégezte a cég oktatási programját és egy Volvo volánja mögött útnak indulhat.
Úgy tudni, hogy a Waberer's-nél az ázsiai munkavállalókra kéthetes szakmai tanfolyam, belső oktatás és vizsga is vár, csak azután indítják útnak őket. A leendő sofőrök egy munkaközvetítő cégen keresztül jöttek hazánkba és saját koordinátoruk is van.
Nyugat-Európa több államában már régóta bevett gyakorlat
Mután a fiatalokat már szinte lehetetlen ezzel a munkával megszólítani, a kevésbé fejlett országokból igyekeznek leigazolni sofőröket. Az angol, holland és francia cégeknél jellemző leginkább, hogy ázsiai vagy afrikai országokban keresik munkatársaikat.
Magyarországon egyébként a szabályok viszont mindenkire egyformán vonatoznak. Egy unión kívülről érkezőnek is ugyanúgy kell PÁV-ot (pályaalkalmassági vizsgálat – a szerk.) teljesíteniük és olyan vezetői engedélyüt szerezniük, amelyet például Magyarország elfogad.
Varga Dorottya, Waberer's sajtósa a Mandiner ezzel kapcsolatos kérdéseire azt válaszolta, hogy a Waberer’s Csoport semmilyen módon nem különbözteti meg munkavállalóit, munkájukat kizárólag teljesítményük alapján méri.
A Waberer’s Csoport közel 6.000 főt alkalmaz, melyből közel 3.700 fő kamionsofőr, és a cég – méretéből is fakadóan – diverzifikáltan kezeli munkaerőpiaci jelenlétét, tudatosan használ egyszerre a magyar mellett másik EU-s, európai, de nem EU-s és Európán kívüli munkaerőpiacot is annak érdekében, hogy mindig rendelkezésre álljon jól képzett munkaerő az ügyféligények magasszintű kielégítését.
A Waberer's gyakorlatát a dán Baton Transport hazai leányvállalata is követte, az idén márciusban jelentette be, hogy képzést indítanak azért, hogy indiai nők Európában dolgozhassanak.
A fuvarozócég első körben 25 indiait tanít be és helyez el magyarországi bázisán, Claus Normann Hansen szerint, amennyiben sikeres a projekt, öt éven belül akár nyolcszáz indiai alkalmazottjuk is lehet ugyanolyan bérért, mint magyar kollégáik.
Dübörög a fuvarozás: évente lecseréli nemzetközi flottája negyedét a Waberer's
Alaposan megfiatalítja járműparkját a közúti logisztikai vállalat. Bővebben >>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!